اعتصاب کارگران کمپروسور سازی تبریز برای معوقات مزدی

طی بیست روز گذشته بیش از ۱۲۰ کارگر کارخانه «کمپروسور سازی تبریز» در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود دست از کار کشیده اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، منابع خبری در کارخانه «کمپروسور سازی تبریز» واقع در شهرک صنعتی قراملک تبریز با اعلام این خبر می‌گویند که دلیل اعتراض کارگران پرداخت نشدن دستمزد کارگران از اسفند ماه سال گذشته تا هم اکنون است.

به نقل از کارگرانی که در این اجتماعی صنفی شرکت دارند گفته می‌شود، در کارخانه کمپروسور سازی تبریز حدود ۱۲۰ نفر کارگر رسمی و قرار دادی فعالیت دارند که کارفرما هنوز ۴۰ درصد از دستمزد اسفند ماه و ۵۰ درصد عیدی سال ۹۴ و کل مزد ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری را پرداخت نکرده است.

همچنین گفته می‌شود که حق بیمه کارگران چندین ماه به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده و در حال حاضر اداره تامین اجتماعی تبریز راضی به تمدید دفترچه‌های درمان کارگران نمی‌شود.

به گفته کارگران، در کارخانه کمپرسور سازی تبریز زمانی بیش از ۷۰۰ نیروی کارگری دائم و قرار داد موقت کار می کردند اما بعد از آنکه مدیریت کارخانه به بخش خصوص واگذار شده است، مشکلات کارخانه با کاهش امنیت شغلی کارگران آغاز شده و تعداد کارگران به حداقل ۱۲۰ نفر تقلیل یافت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.