تعویق شش ماه مطالبات کارگران کارخانه «ورق‌کاران تبریز»

منابع کارگری از پرداخت نشدن بیش از ۶ ماه از دستمزد سال‌های ۹۴ و ۹۵ به همراه عیدی سال ۹۴ کارگران کارخانه «ورق کاران تبریز» خبر می‌دهند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران کارخانه ورق‌کاران تبریز گفته‌اند، در این واحد تولیدی حدود ۵۴ کارگر مشغول به کار هستند. این کارگران علاوه بر تعویق بیش از ۶ ماه دستمزد که مربوط به چهار ماهه پایانی سال ۹۴ ودو ماهه آغازین سال ۹۵ می‌شود، ۸۰ درصد عیدی سال ۹۴ خود را هنوز دریافت نکرده است.

بنا بر ادعای کارگران، مشکلات این کارخانه از ماه‌های آغازین سال ۹۴ با اختلافات بین سهامداران کارخانه آغاز شده است و در طول این مدت میزان تولیدات این کارخانه با کمبود مواد اولیه تولید به حداقل نیم رسیده است.

به گفته این منابع همچنین ادامه اختلافات سهامداران کارخانه بر سر مدیریت کارخانه باعث شد تا از مجموع ۱۳۴ کارگر این کارخانه، ۷۰ نفر از کارگران خود را با اخراج کارفرما از دست بدهند. هم اکنون این کارگران اخراجی از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

کارگران درباره معوقات بیمه‌ای خود نیز می‌گویند، با وجود آنکه کارفرما هر ماه مبالغی را از حقوق کارگران این واحد برای پرداخت حق بیمه آنان کسر می‌کند اما آن را به موقع به تأمین اجتماعی پرداخت نمی‌کند.

به گفته کارگران ورق‌کاران تبریز، با وجود آنکه مسئولان اداره کار، سازمان تأمین اجتماعی و استانداری آذر بایجان شرقی از مشکلات کارگران و کارخانه ورق‌کاران اطلاع دارند اما تا این لحظه نسبت به سرنوشت کارگران و کارخانه ورق‌کاران بی‌توجه بوده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.