روزنامه ایتالیایی «کوریر دلا سرا» از محکومیت سنگین آرش صادقی ابراز نگرانی کرد

روزنامه ایتالیایی «کوریر دلا سرا» در گزارشی ضمن اشاره به افزایش تعداد زندانیان سیاسی به ویژه دانشجویان، اساتید دانشگاه و فعالان در ایران، از بازداشت آرش صادقی، دانشجوی ۲۹ ساله، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روزنامه ایتالیایی «کوریر دلا سرا» در این گزارش که در روز جمعه ۲۰ خردادماه انتشار یافته است، با اشاره به محکومیت ۱۹ ساله ی آرش صادقی اعلام می دارد که در دولت حسن روحانی شرایط فعالان سیاسی و مدنی بهبود نیافته و بر شمار زندانیان سیاسی افزوده شده است.

شایان ذکر است که آرش صادقی که پیشتر با حکم سنگین ۱۹ سال زندان مواجه شده بود، صبح روز سه شنبه ۱۸ خردادماه، جهت پیگیری وضعیت پرونده به دادسرای مقدس(اوین) مراجعه کرده و به صورت غیر قانونی جهت سپری کردن حکم حبس خود بازداشت به زندان اوین منتقل شد.

آرش صادقی، فعال سیاسی و دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی به همراه همسرش گلرخ ابراهیمی در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ توسط قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه بازداشت و یکم دی‌ماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل گروه غیرقانونی» و همسرش به اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به ترتیب به پانزده سال حبس و شش سال حبس محکوم شدند.

پیش‌تر نیز در جریان مراجعه مأموران امنیتی به خانه مادر آرش صادقی برای بازداشت پسرش در سال ۱۳۸۹، مأمورین با واردکردن ضربه‌ای به سر مادر وی باعث خونریزی مغزی شده که مادر این فعال دانشجویی پس از چند روز بستری بودن در بیمارستان درگذشت. لازم به توضیح است، پزشک بیمارستان علت مرگ را ایست قلبی تشخص می‌دهد اما با گذشت چهار ماه پس از مرگ، پزشک قانونی علت مرگ را «اصابت سر به شی‌ء سخت» اعلام کرده است که باعث خونریزی داخلی و بعد ایست قلبی شده است.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.