صدور قرار وثیقه برای تهیه‌کننده سینما به دلیل تبلیغ در ماهواره

امیر رفیعی، تهیه‌کننده مستند “من ناصر حجازی هستم” گفته است که به دلیل پخش آگهی این فیلم در یک شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای به دادگاه احضار و با قرار وثیقه آزاد شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، دادسرای فرهنگ و رسانه آقای رفیعی را به خاطر پخش آگهی فیلمش در شبکه ماهواره‌ای “جم تی وی” احضار کرده بود.

بر اساس گزارش‌ها برای آقای رفیعی قرار بازداشت موقت صادر شده بود. آقای رفیعی همچنین گفته که بازپرس پرونده او را از مصاحبه با رسانه‌ها منع کرده است.

تهیه‌کننده مستند “من ناصر حجازی هستم” می‌گوید: “خوشبختانه با همراهی که صورت گرفت قرار شد با گذاشتن وثیقه آزاد شوم.”

آقای رفیعی اولین تهیه کننده‌ای نیست که به دلیل پخش آگهی فیلمش در شبکه‌های ماهواره ای به دادسرای فرهنگ و سرانه احضار می‎‌شود.

فیلم “آااادت نمی‌کنیم” هم به دلیل پخش آگهی در شبکه‌های ماهواره‌ای توقیف شده است هرچند تهیه کننده آن می‌گوید برای تبلیغات سفارشی به شبکه “جم تی وی” نداده بوده است.

نزدیک به دو هفته پیش سه تهیه‌کننده دیگر هم برای توضیح درباره پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های خود در شبکه‌های ماهواره‌ای به دادگاه احضار شده بودند.

سعید ملکان، تهیه کننده فیلم “ابد و یک روز”، مصطفی شایسته، تهیه‌کننده “۵۰ کیلو آلبالو” و منصور لشکری قوچانی، تهیه‌کننده فیلم “کوچه بی‌نام” از تهیه کنندگانی بودند که در این رابطه به دادگاه احضار شدند.

Post source : بی بی سی

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.