بازگشت ایرج محمدی به زندان تبریز

 روز سه شنبه ۱۸ خرداد ماه، ایرج محمدی، زندانی سیاسی که پیش تر به مرخصی اعزام شده بود، جهت سپری کردن ادامه دوران محکومیت خود به زندان تبریز بازگشت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ایرج محمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تبریز که از تاریخ دوم خردادماه جهت انجام عمل جراحی به مرخصی اعزام شده بود، در پی عدم تمدید مرخصی از سوی مسئولین، روز سه شنبه ۱۸ خرداد ماه بار دیگر به زندان تبریز مراجعه کرد.

گفتنی است که ایرج محمدی در اثر شکنجه فیزیکی سخت مسئولین زندان تبریز مورد عمل جراحی قرارگرفته و پزشکان مجبور به تخلیه کردن بیضه راست وی گرفتند و وی قادر به داشتن فرزند نخواهد بود.

این زندانی سیاسی که پیش‌تر به علت شکنجه‌های روحی و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم توسط مسئولین زندان تبریز دست به اعتصاب زده بود با برخورد شدید و شکنجه فیزیکی راهیِ بیمارستان شد.

ایرج محمدی، زندانی سیاسی کرد، به اتهام «محاربه» به ۱۰ سال زندان و تبعید به زندان زاهدان محکوم می‌شود؛ اما در اقدامی غیرقانونی وی ۳ ماه پیش مجدداً به زندان تبریز تبعید و مورد شکنجه روحی و جسمی قرار می‌گیرد. این زندانی سیاسی از که به علت سکته مغزی نیازمند مصرف دارو می‌باشد؛ از زمان انتقال وی به زندان تبریز مسئولین جهت فشار بر این زندانی وی را از دسترسی به دارو منع کرده‌اند.

وی در حال گذراندن هشتمین سال از حبس خود می‌باشد؛ اما وضعیت جسمی این زندانی و فشار و شکنجه مسئولین اجازه تحمل ادامه حبس را از وی گرفته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.