سپاه استان کرمان: نازنین زاغری در پروژه براندازی مشارکت داشت

سپاه استان کرمان ضمن تأیید بازداشت نازنین زاغری وی را به «عضویت در پروژه‌های براندازی مشارکت» و «یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان» متهم کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئول روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان در مصاحبه با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان در خصوص دستگیری  نازنین زاغری گفت: «طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی یکی از سرشبکه های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت های مختلفی درراستای تحقق اهداف دشمنان نظام انجام داده بود شناسایی و دستگیر شد.»

این مقام مسئول افزود: «زاغری  با عضویت در شرکت ها و موسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه های رسانه ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است.»

نازنین زاغری رتکلیف، ۳۷ ساله با بنیاد رویترز همکاری داشته و مشغولیت اصلی او فعالیت با نهادهای خیریه بوده است.

همسر نازنین زاغری، شهروند ایرانی– بریتانیایی که از روز ۱۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۵ در بازداشت به سر می‌برد گفته بود: «درک اینکه چطور یک مادر جوان و کودکش که برای تعطیلات به ایران رفته‌اند، می‌توانند مشکل امنیت ملی محسوب شوند واقعاً برایم سخت است. این ظلم باورکردنی نیست.»

ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری ادامه داد: «ما نمی‌دانستیم چه کسانی او را بردند. پس از ۱۰ روز از بازداشت او یک نفر به پدر نازنین تلفن زد و گفت او در کرمان است. خانواده‌اش در طول این مدت و بعدازاین تماس نمی‌دانستند کدام سازمان او را دستگیر کرده و نازنین دقیقاً کجا است. برای بار دوم تقریباً سه هفته پس از بازداشت او، یک نفر دیگر از سپاه پاسداران با خانواده تماس گرفت و گفت که نازنین را در اختیار دارند و دلیل بازداشت او اتهامات امنیتی است.»

ریچارد راتکلیف در پاسخ به اینکه چرا او را از تهران به کرمان منتقل کرده‌اند گفت: «من نمی‌دانم چرا او را به کرمان برده‌اند. او ظرف پنج سال گذشته به کرمان نرفته بود. فقط در زمان زلزله بم چون با صلیب سرخ کار می‌کرد به کرمان رفته بود. این تنها زمانی است که از سفر او به کرمان خبر داشتم.»

همسر نازنین زاغری با اشاره به اینکه همسرش مجبور به امضای یک «اظهارنامه» شده است گفت: «نازنین به خانواده‌اش طی تماس تلفنی گفته که اظهارنامه‌ای را امضاء کرده است. در تمام این مدت او در سلول انفرادی نگه‌داشته شده و تحت‌فشار بوده تا این اظهارنامه را امضاء کند. نازنین دو هفته پیش یا کمی از آن این اظهارنامه را امضاء کرده اما بااین‌وجود به آزادی او کمکی هم نکرد. من اصلاً نمی‌دانم محتویات این اظهارنامه چه بوده است.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.