نماینده مجلس: میانکاله به کانون ریزگردها تبدیل می‌شود

علی محمد شاعری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی امروز پنج شنبه ۲۷ خردادماه کاهش ۱۳۰ سانتی‌متری تراز آب دریای خزر را چالش مهمی دانسته و گفته است ۶۸ هزار هکتار از شبه‌جزیره میانکاله در حال تبدیل‌شدن به کانون ریز گردهاست.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بی بی سی، آقای شاعری با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت تالاب میانکاله گفت: “تالاب بین‌المللی میانکاله به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار می‌شود. اگر تالاب از بین رود تمام اکوسیستم در معرض خطر قرار خواهد گرفت، همچنین آلودگی محیط‌ زیست در بالادست توسط واحدهای صنعتی استان از دیگر مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم و دریای خزر را ناامن کرده است”.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به آلودگی دریای خزر که سبب مهاجرت آبزیان شده است، عنوان کرد که امسال به دلیل تغییر آب‌ و هوا و آلودگی دریای خزر، صید ماهیان استخوانی “۷۰ درصد کاهش” داشته است.

تالاب بین المللی میانکاله واقع در جنوب شرقی دریای خزر، در دوازده‌ کیلومتری شمال بهشهر دارای بیش از ۶۸ هزار هکتار مساحت و ارتفاع آن ۱۵ تا ۲۸ متر کم‌تر از سطح دریای آزاد است.

میانکاله از سال ۱۳۴۸ به عنوان “منطقه حفاظت‌شده” تعیین شده و هم اکنون با عناوین پناهگاه حیات وحش، تالاب بین‌المللی و ذخیره‌گاه طبیعی زیست‌کره تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.