سرنوشت تلخ و مرگبار یک زندانی در زندان پارسیلون خرم آباد

 ایمان رشیدی یگانه، زندانی زندان پارسیلون خرم‌آباد که از مشکلات جسمی و روانی جدی رنج می برد، علیرغم نظر پزشکان به دستور قاضی به زندان بازگردانده شد و تنها یک هفته بعد در زندان جان خود را از دست داد. قاضی پرونده در پاسخ به وکیل متهم که درخواست عدم تحمل حبس برای موکلش را ارائه کرده بود گفته بود “حتی اگر این زندانی در زندان هم بمیرد با چنین درخواستی موافقت نخواهد کرد”.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، ایمان رشیدی یگانه زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان پارسیلون خرم‌آباد درپی عدم رسیدگی مناسب پزشکی و انتقال دیرهنگام به بیمارستان مورخ ۲۱ خردادماه جان خود را از دست داد.

یک منبع نزدیک به این زندانی با اعلام این‌که آقای رشیدی بدون ارتکاب جرم و اشتباها دستگیر شده بود توضیح داد: “ایمان اواسط اسفند ماه گذشته بر اساس اعتراف یک متهم دیگر بازداشت و به زندان پارسیلون خرم آباد منتقل شد. در جلسه بعدی دادگاه و در حضور فرد معترف معلوم شد که متهم اصلی فرد دیگریست و تشابه اسمی علت این بازداشت بوده. اما قاضی پرونده این موضوع را نپذیرفته و ایمان را بار دیگه به زندان منتقل کرد.”

این منبع در ادامه در مورد تاثیر این بازداشت اشتباه در روحیات آقای رشیدی خاطرنشان کرد: “وی که به دلیل عدم تفهیم اتهام و علت بازداشت شوکه شده و از روحیه مناسبی برخوردار نبود اقدام به خودکشی کرد. وی را به بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد منتقل کردند و پس از مداوای فیزیکی و در شرایطی که ایشان به مراقبت‌های فوری روانی نیاز داشت به زندان بازگردانده شد. وکیل او دو بار از قاضی پرونده درخواست عدم تحمل را برای موکلش ارائه داد که نه تنها مورد موافقت قاضی قرار نگرفت، بلکه قاضی با لحنی تند تاکید کرد که حتی اگر در زندان هم بمیرد با چنین درخواستی موافقت نخواهد کرد.”

وی همچنین افزود: “ایمان که در شوک کامل به سر می‌برد و دیگر این موضوع کاملا برای مسئولین زندان مشهود شده بود وی را به بیمارستان اعصاب و روان در خرم آباد انتقال دادند و بعد از یک هفته در حالی وی را که در شرایط وخیم روحی قرار داشت مجددا به زندان منتقل کردند. در زندان حال ایمان روز به روز وخیم تر شد، طوری‌که حتی میل به غذا را کاملا از دست داده و فقط به کمک دوستان روزانه کمی آب می‌نوشید و به گفته یکی از هم‌بندی‌هایش هر شب با کابوس‌های ترسناک از خواب می‌پرید و در راهرو زندان می‌دوید.”

منبع نزدیک به این زندانی در پایان تاکید کرد: “ایمان را که علاوه بر بیماری روحی دچار درد شدید معده شده بود، بار دیگر به بیمارستان اعصاب و روان منتقل کردند و بعد از شوک مغزی در حالی که دو پزشک متخصص با بازگشت او به زندان مخالف بودند، وی را با دستور قاضی و در شرایطی بسیار وخیم به زندان منتقل کردند که کمتر از یک هفته در زندان فوت کرد.”

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.