کشته شدن دو کارگر مترو در انفجار خط لوله گاز شمال غرب تهران/ احتمال افزایش تلفات

ساعتی پیش خط لوله انتقال گاز شمال غرب تهران در منطقه شهران منفجر شد که تاکنون دو کارگر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری صداوسیما، این خط در محل حفر تونل مترو در تقاطع بلوار کوهسار، خیابان یک شهران دچار حریق شد. علت انفجار در دست بررسی است.

نیروهای امدادی و آتش‌نشانی در محل حاضرند و با بستن مسیرهای منتهی به این تقاطع سعی در مهار اولیه تبعات این آتش‌سوزی دارند.

بلندگوی خودروهای امدادی از سکنه نزدیک انفجار درخواست تخلیه فوری منازل را تکرار می‌کردند.

یکی از مسئولان سامانه تلفنی ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران در تماس تلفنی خبرنگار ایرنا با تأیید این خبر گفت: آتش‌سوزی ناشی از این انفجار حدود ساعت ۴:۳۰ بامداد جمعه به وقوع پیوست. این آتش‌سوزی تا ساعت (۶:۲۰) مهار شده است.

وی از بیان جزییات انفجار لوله گاز و آتش‌سوزی ناشی از آن خودداری کرد و گفت: اعلام جزییات خسارات یا تلفات احتمالی حوادث شهری، بر عهده سخنگو یا روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران است.

مرتضی مرادی‌پور سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر استان تهران نیز در گفت‌وگو با ایرنا علت وقوع این انفجار را شکستگی لوله گاز در تقاطع خیابان کوهسار و خیابان یکم شهران عنوان کرد. وی اظهار داشت: به دنبال وقوع این انفجار ۱۰ تیم عملیاتی به همراه ۴۵ نفر از امدادگران هلال احمر تهران به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر استان تهران گفت که نگران نشست احتمالی ساختمان‌های اطراف محل انفجار هستیم و به این علت ساکنان خانه‌های اطراف این محل تخلیه شده‌اند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که پنج باب ساختمان در این انفجار دچار خسارت جدی شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.