جعفر عظیم زاده به بیمارستان منتقل شد

روز شنبه ۲۸ خردادماه، جعفر عظیم زاده در پی وخامت حال و خونریزی روده به بیمارستان سینا منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیئت‌مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در پنجاه و یکمین روز از اعتصاب غذا به دلیل بی حسی در نقاط مختلف بدن و خونریزی روده به بیمارستان سینا انتقال یافت.

گفتنی است که پیش تر نیز آقای عظیم‌زاده به دلیل ضعف شدید جسمانی در اثر اعتصاب غذای طولانی‌مدت به بیمارستان خارج از زندان منتقل‌شده بود. این روند طولانی باعث ازکارافتادگی کلیه‌هایش شده به‌طوری‌که دفع ادرار نیز برایش به‌سختی فراوان انجام می‌گیرد.

جعفر عظیم زاده در تماسی تلفنی از زندان درباره وضعیت جسمانی خود گفته که وزنش کاهش‌یافته، چشم‌هایش شدیداً تار شده است، کلیه‌هایش خوب کار نمی‌کند و قادر به دفع ادرار نیست.

اتحادیه آزاد کارگران ایران روز در اردیبهشت‌ماه نیز در بیانیه‌ای با اشاره به آنچه وخامت حال جعفر عظیم زاده، رئیس هیئت‌مدیره این تشکل صنفی، خواستار معاینه دقیق پزشکی او شد.

همسر جعفر عظیم زاده با مراجعه به دادستانی تهران اعتراض خود را از به جریان انداختن پرونده دادگاه ساوه وبی توجهی مقامات قضائی و مسئولین زندان اوین نسبت به نابودی تدریجی همسر خود ابراز داشت و خواستار رسیدگی جدی به شرایط وخیم جسمانی وی شده است.

دادستانی تهران به همسر این زندانی اعلام کرده بود که در صورت شکست اعتصاب غذا وی را به مرخصی طولانی‌مدت اعزام خواهد کرد.

این زندانی سیاسی در پیامی به نماینده دادستان اعلام کرد: «من برای گرفتن مرخصی، اعتصاب غذا نکرده‌ام و در نامه‌ای که قبل از شروع اعتصاب غذا داده‌ام، خواسته‌های روشنی را اعلام کرده‌ام و باید به این خواسته‌ها پاسخ داده شود. نخستین گام برای تحقق این خواسته و پایان اعتصابم، توقف اجرای حکم و بازبینی مجدد پرونده با رد اتهام اقدام علیه امنیت ملی است. لذا همچنان به اعتصاب غذای نامحدود خود ادامه خواهم داد».

این در حالی است که قوه قضاییه پرونده جدیدی برای وی به جریان انداخته است.

ویکتوریا سینگ، پژوهشگر و مسئول روابط عمومی سازمان بین‌المللی حقوق بشر در کانادا، در این نامه ضمن غیرقانونی خواندن بازداشت جعفر عظیم زاده، اعلام می‌کند: این فعال کارگری برای احقاق حقوق کارگران تلاش کرده است و این در حالی است که حکومت جمهوری اسلامی ایران راه‌های بازدارنده‌ای به کار گرفته تا مانع دست‌یابی طبقه کارگر به منافعش گردد.

جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیئت‌مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در اسفندماه سال ۹۳ از سوی دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی به‌قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «اخلال در نظم عمومی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» جمعاً به شش سال حبس و دو سال محرومیت از «فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم‌شده است. وی هفدهم آبان ماه سال جاری برای تحمل شش سال زندان به زندان اوین مراجعه کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.