کارگران قند کامیاب بستانکار بودند؛ بیکار هم شدند

کارگران کارخانه قند کامیابِ، خمینی شهر که به دنبال توقیف اموال و زمین‌های کارخانه توسط بانک صادرات از روز سه‌شنبه بیکار شده‌اند از حدود یک سال پیش بابت معوقات مزدی طلبکارند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، یکی از این کارگران با اعلام این خبر گفت: “کارخانه به دلیل کمبود نقدینگی نتوانسته شکر مورد نیاز برای راه اندازی را فراهم کند در نهایت روز سه‌شنبه یکی از بانک‌های بستانکار با در دست داشتن احکام توقیف زمین و اموال کارخانه درب کارخانه را به روی ۵۰ کارگر باقی‌مانده بست”.

وی افزود: ممنوعیت پنج روزه حضور کارگران باقیمانده در محل کارشان در حالی است که اسن کارگران از حدود یک سال پیش معوقات مزدی پرداخت نشده طلبکارند.

از قرار معلوم  حدود ۵۰ کارگر کارخانه قند کامیاب، خمینی شهر هر کدام نزدیک به ۱۰ میلیون تومان معوقات مزدی دارند. همچنین در حدود ۱۱ بازنشسته این کارخانه بابت سنوات پایان خدمت خود هر کدام بیش از ۳۰ میلیون تومان طلب‌کارند.

پیش از این در اسفندماه سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ کارگر قند کامیاب در اعتراض به تعویق حقوق و نامشخص بودن وضعیت شغلی‌شان صبح امروز مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کرده بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.