تجمع کارگران بازنشسته نئوپان گنبد مقابل درب کارخانه

روز گذشته تعدادی ازکارگران بازنشسته کارخانه نئوپان گنبد با تجمع مقابل درب ورودی این واحد صنعتی خواستار دریافت سنوات پایان خدمت خود مطابق عرف کارگاه شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، این کارگران بازنشسته علت برگزاری این تجمع را اعتراض به عملکرد کارفرمای کارخانه در پرداخت سنوات پایان خدمت خود عنوان کردند.

کارگران نئوپان گنبد که همگی‌آن‌ها در حال حاضر بازنشسته شده‌اند؛ مدعی‌اند تا پیش از خرداد ماه سال ۹۴ کارگرانی که از این واحد تولیدی بازنشسته می‌شده‌اند مطابق عرف کارگاه معادل ۶۰ روز سنوات دریافت می‌کردند اما بعد آن بیش از ۱۶ کارگری که تا به امروز بازنشسته شده‌اند تنها معادل ۴۵ روز سنوات دریافت کردند.

کارگران معترض مدعی هستند که در نتیجه این تغییر مبنای محاسبه سنوات پایان کار هرکدام از آنها تا حدود ۳۰ میلیون تومان ضرر کرده‌اند.

آنها افزودند: به همین دلیل کارگرانی که امروز مقابل درب ورودی کارخانه جمع شده‌اند خواستار باز پرداخت مابقی سنوات خدمت خود و همکارانشان مطابق با عرف کارگاه هستند.

کارگران تجمع کننده می‌گویند: ظاهرا کارفرما نبود منابع مالی را دلیل عمل نکردن به تعهدات خود عنوان کرده است اما آن‌ها که از ادامه این وضعیت خسته شده‌اند تصمیم به برپایی این تجمع گرفتند.

به ادعای این کارگران آن‌ها در حدود ۱۶ نفر هستند که علاوه بر دریافت نکردن بخشی از سنوات عرفی خود حق بهره بر داری سال ۹۳ خود را به ارزش ۶ میلیون تومان از کارفرما طلب کارند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.