احسان مازندرانی بعد از ایست قلبی به بیمارستان سینا منتقل شد

احسان مازندرانی خبرنگار دربند که از ۲۸ اردیبهشت در اعتصاب غذا است، در زندان ایست قلبی کرد و به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سینا منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایران وایر، سام حسینی، برادر همسر احسان مازندرانی گفت «احسان امروز در سلول از هوش رفت و در ابتدا تصور می‌کردند که افت فشار است و او را به بهداری زندان اوین منتقل کردند.»

به گفته حسینی احسان مازندرانی «ایست قلبی» کرده است و به همین دلیل بهداری زندان اوین،  این روزنامه نگار دربند را به بیمارستان سینا منتقل می‌کنند.

حسینی می‌گوید «احسان هم اکنون احیا شده است و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سینا بستری شده.»

خانواده این روزنامه نگار که در اعتراض به حکم سنگین دادگاه و شرایط بد نگهداری اش از روز بیست و هشتم اردیبهشت ماه در اعتصاب غذا به سر می برد، بارها نسبت به وخامت وضعیت جسمانی او هشدار داده بودند .

احسان مازندرانی آبان ۹۴ همراه «آفرین‌چیت‌ساز»، خبرنگار و ستون نویس روزنامه دولتی «ایران»، «احسان صفرزایی»(سامان)، خبرنگار سابق روزنامه «اعتماد» و خبرنگار پاره‌وقت ماهنامه «اندیشه پویا»، «داود اسدی»، برادر «هوشنگ اسدی» خبرنگار مقیم فرانسه همراه با «عیسی سحرخیز»، روزنامه‌نگار مستقل توسط سپاه پاسداران دستگیر شد.

سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بعد از دستگیری این افراد اعلام کرد که آن ها از اعضای «شبکه نفوذی وابسته به دولت‌های امریکا و انگلیس» هستند.

پیش از این مازندرانی در بهمن ماه سال ۱۳۹۱ و در جریان پرونده ای که شایعه شده بود به ارتباط با «بی بی سی فارسی» برمی‌گردد، توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد، مدت یک ماه را در حبس گذراند و سپس به قید وثیقه آزادش کردند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.