۱۵۰ کارگر گسترش مانا ساز سه و نیم ماه حقوق نگرفته‌اند

منابع خبری در شهرستان آبیک استان قزوین از تاخیر ۳ و نیم ماهه در پرداخت دستمزد حدود ۱۵۰کارگر کارخانه گسترش مانا ساز خبر می‌دهند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، این منابع کارگری با اعلام این خبر گفتند: “کارخانه گسترش مانا ساز که یکی از شرکتهای معتبر در تولید قطعات سنگین بتنی و فلزی در داخل کشور است به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی کارخانه را ندارد”.

کارگران با بیان اینکه معوقات مزدی آنان مربوط به نیمی از حقوق اسفند ۹۴ وسه ماهه نخست سال جاری (۹۵) می‌شود گفتند: “این کارخانه در حال حاضر ۱۵۰ کارگر قرار دادی و پیمانکاری شاغل دارد که کارفرما فقط توانسته در طول سه ماهه جاری آنهم اخیرا به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به صورت الحساب به کارگران پرداخت کند”.

به گفته کارگران کارخانه گسترش مانا ساز، علاوه بر تعویق حقوق، بخش قابل توجهی از حق بیمه کارگران نیز به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده بطوری که طی سه ماهه نخست سال جاری همسان با حقوق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

همچنین به نقل از کارگران این واحد صنعتی گفته می‌شود بدلیل آنکه در این کارخانه هیچ تشکل کارگری وجود ندارد قدرت پی گیری مطالبات خود را از کارفرما و نهاد‌های مختلف دولتی همانند اداره کار وتامین اجتماعی ندارند.

به گفته آنان پیش از این کارگران این کارخانه برای پیگیری مطالبات خود هم شورای اسلامی کار و هم نماینده صنفی داشتند که به مرور با بازنشسته شده و در نتیجه تشکل مربوطه کم کم منحل شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.