تعداد زندانیان در البرز ۲ برابر ظرفیت

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت که در مجموع شرایط بهداشتی و خدماتی که در زندان های البرز ارائه می شود ایده آل و در حد انتظار نیست او گفت تعداد زندانیان در البرز ۲ برابر ظرفیت است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، احمد فاضلیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان که ظهر دوشنبه در محل دادگستری برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی معتقدند وضعیت بهداشت در زندان های استان به مرز هشدار رسیده است، اظهار کرد: “وجود چهار زندان در استان البرز شرایط را سختی کرده و جابجایی این زندان ها تبدیل به یکی از مطالبات مردم شده است”.

شرایط بهداشتی زندان‌های البرز ایده‌آل و در حد انتظار نیست

فاضلیان در ادامه افزود: “در مجموع شرایط بهداشتی و خدماتی که در زندان های البرز ارائه می شود ایده آل و در حد انتظار نیست اما شئونات انسانی زندانیان در آن رعایت می شود”.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیگیری ها و مکاتبات زیادی برای جابجایی زندان ها از استان انجام شده، افزود: “بخشی از زندانیان زندان قزلحصار به تهران منتقل شده و این روند ادامه دارد، در مورد زندان رجایی شهر نیز کاهش ۵۰ درصدی زندانیان را شاهد هستیم”.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه زمان دقیقی برای جابجایی کامل زندان ها اعلام نشده است، گفت: “برخی زندان های استان دارای ویژگی های خاصی است که ایجاد زندانی مشابه آن هزینه و زمان زیادی را می طلبد”.

سیاست کاهش زندانیان در استان دنبال می‌شود

وی با تاکید بر اینکه سیاست کاهش زندانیان در استان دنبال می شود، بیان کرد: “تعداد زندانیان با وجود روند کاهشی همچنان دو برابر ظرفیت اسمی زندان هاست و این موضوع بر وضعیت رفاهی، بهداشتی و خدماتی زندان ها تاثیر منفی می گذارد”.

فاضلیان با اشاره به سطح منابع و امکانات موجود در حوزه زندان ها، گفت: “در این زمینه کم کاری انجام نشده باید این واقعیت را نیز در نظر گرفت که زندان جای تنبیه افراد بوده و به طور مسلم شرایط زندگی در آن محیط سخت است”.

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی وکلای دادگستری طلاق توافقی در مدت زمان یک هفته را تبلیغ می کنند دستگاه قضا در این زمینه چه اقداماتی انجام می دهد، گفت: “این موضوع از آفت های شغل وکالت محسوب می شود و متاسفانه برخی وکلا به جای نقش سازنده برای پیوند، نقشی مخرب ایفا می کنند”.

وی در پایان بیان کرد: “برخی وکلا باعث تشدید اختلاف می شوند که این موضوع به هیئت مدیره کانون وکلا منتقل شده و موارد عینی این مهم نیز تذکر داده شده است”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.