مرگ دو کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار

دو کارگر در دو حادثه جاداگانه به علت فقدان ایمنی در محیط کار جان خود را از دست دادند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر  در ایران به نقل از ایلنا، بامداد روز (۳۱ خردادماه) یکی از مهندسان واحد بهره‌برداری واحد الفین این شرکت بر اثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد.

به گزارش منابع کارگری از پتروشیمی مارون، «عبدالمعین ثباتی» کارشناسی شیمی این شرکت که برای کنترل واحد به سایت وارد شده بود، دچار حادثه شد و مسئولان واحد حراست در ساعت پنج بامداد وی را می‌یابند.

بنا به گفته کارگران، این حادثه در زمان شیفت کاری وی که از هفت عصر روز گذشته تا هفت بامداد روز بعد بوده است، اتفاق افتاده است.

بر اساس این اظهارات، وی که برای کنترل (سرکشی) و تحویل کار به مکانیک در طبقه چهارم حضور داشت بنا به دلیل نامعلوم که هنوز دلیل ان مشخص نشده است، به طبقه سوم سقوط کرده و جان می سپارد.

از قرار معلوم، با گذشت چهار ساعت از عدم حضور این کارگر چند بار نام وی پیج شده اما پاسخی دریافت نمی‌شود؛ از سوی دیگر کسی نیز دلیل این عدم حضور را پیگیری نمی‌کند و با دیدن قطره‌های خون بر روی زمین متوجه وقوع حادثه می‌شوند.

«عبدالمعین ثباتی» کارشناسی شیمی واحد بهره برداری متأهل و دارای دو فرزند بود، همچنین بنا به گزارش منابع کارگری ایلنا وقوع این حادثه اعتراض همکارانش را در بر داشته است.

آتش‌سوزی در کارگاه کارتن سازی و مرگ یک نفر در آذربایجان شرقی

به گزارش مهر، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی گفت: “بدنبال آتش سوزی در کارگاه کارتن سازی در روستای شیخ حسن، خانم ۴۰ ساله جان داد”.

حبیب حسینقلی زاده گفت: “ساعت ۱۸:۵۰ امروز دوشنبه از آتش سوزی کارگاهی در ورودی روستای شیخ حسن به اپراتوری فوریتهای پزشکی تبریز اعلام شد”.

وی گفت: “با اعزام پایگاه ۲۱۶ سردرود به محل حادثه، تکنسینهای اعزامی از آتش سوزی کارگاه کارتن سازی خبر دادند که منجر به سوختگی خانمی شده بود”.

حسینقلی زاده ادامه داد: “تکنسینهای اورژانس ۱۱۵ از سوختگی این خانم ۴۰ ساله که منجر به مرگ وی شده بود، خبر دادند”.

وی همچنین گفت: “در آتش سوزی های شهری و زمانی که افرادی دچار حریق شده اند، ضمن تماس با عوامل ۱۲۵ همزمان با اورژانس ۱۱۵ نیز تماس گرفته شود تا نیروهای امدادی سریعا به محل برسند”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.