چهار کارگر قرار دادی شرکت فالیز پژوهش پارس اخراج شدند

چهار کارگر قرار دادی شرکت فالیز پژوهش پارس در اهواز، صبح دیروز از کار بیکار شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، این کارگران که از طریق شرکت فالیز پژوهش پارس در زمینه تولید دستگاهای حفاری و تعمیر بازسازی در شهرک صنعتی شماره دو اهواز شاغل بوده و هنوز بابت سه ماه مزد پرداخت نشده طلبکارند گفتند: “که پس از خاتمه یافتن قرارداد کار پیمانکار حاضر به بستن قرارداد جدید نشده است”.

این کارگران می‌گویند: “تا پیش از این به اتفاق ۱۰ کارگر در این کارگاه مشغول کار بودیم تا اینکه روز گذشته (دوشنبه ۳۱ خرداد ماه) موعد قراردادهایمان سر رسید و در نتیجه به دلیل اعلام عدم نیاز از سوی کارفرما اخراج شدیم”.

آن‌ها در عین حال از احتمال افزایش این تعدیل‌ها ابراز نگرانی کرده و گفتند: “اواخر سال گذشته تعداد همکاران آنها نزدیک به ۳۵ نفر بود و از قرار معلوم مشکلات مالی کارفرما باعث شد تا از اسفند ماه تعدیل‌ها آغاز شود”.

به گفته یکی از کارگران اخراجی این واحد تولیدی با وجود اخراج شمار قابل توجهی از کارگران، بی‌نظمی‌ در پرداخت حقوق همچنان در این واحد تولیدی ادامه دارد.

بنا بر اظهارات این کارگران از آنجایی که هنوز شکایت همکاران پیشتر تعدیل شده آنها در اداره کار اهواز بی نتیجه مانده است در حال حاضر  آنها نیز در پی گیری مطالبات صنفی خود از طریق اداره کار مردد شده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.