ابلاغ حکم دو سال حبس تعزیری به هدایت‌الله آقایی

با ابلاغ دو سال حبس تعزیری، «هدایت‌الله آقایی» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و زندانی سیاسی بعد از کودتای انتخاباتی سال ۸۸، «اولین محکوم سیاسی پس از تصویب قانون جرم سیاسی» لقب گرفت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از سحام، این حکم صبح امروز توسط «ابوالقاسم صلواتی» رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به «هدایت‌الله آقایی» ابلاغ شده است.

هدایت‌الله آقایی در یادداشت کوتاهی که در این‌باره نوشته، آورده است: «امروز به شعبه ١۵ دادگاه انقلاب فرا خوانده شدم، حدود ساعت ده به دفتر شعبه رفتم، راستش فکر می‌کردم براى مختومه شدن پرونده محکومیت ۵ ساله‌ام و رفع ممنوع الخروجى که در وقایع انتخابات سال ٨٨ گشوده شده بود احضار شده‌ام، اما با کمال تعجب قاضى صلواتى حکم دیگرى در ارتباط با بند مفتوح پرونده یعنى «توهین به مسؤولان نظام و رهبرى» را به مدت ٢ سال حبس تعزیرى به‌من ابلاغ کرد تا جمع محکومیتم به ٧ سال افزایش پیدا کند؛ ظاهرا با ابلاغ قانون جرم سیاسى، در این بخش از پرونده شاید اولین محکوم سیاسى با تعاریف جدید باشم هر چند عموم زندانیان ٨٨، سیاسى بوده‌اند و نه امنیتى.»

«هدایت‌الله آقایی» یکی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی ایران است که در پی رخدادهای پس از کودتای انتخاباتی سال ۸۸ بازداشت شد. او در دادگاه به جرم اخلال در نظم عمومی از طریق بلوا و آشوب، تحریک و تشویق مردم به شورش و اغتشاش، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی، ایجاد شبهه جعل و تقلب در نتیجه انتخابات و سلب اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت مراجع رسمی کشور و اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت عمومی مورد محاکمه قرار گرفت و ۵ سال حبس قطعی محکوم شد. هم‌چنین دو سال حبس تعلیقی نیز به آقایی ابلاغ شده بود که صبح امروز به حبس تعزیری تبدیل شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.