سرگردانی کارگران معدن زال سنگ بلده برای تسویه حساب

در حالی تعداد ۱۳ نفر از کارگران تعدیل شده معدن زغال سنگ بلده تنها بابت بخشی از معوقات مزدی خود یک فقره چک بانکی مدت‌دار دریافت کردند، باقیمانده این کارگران خواهان دریافت نقدی همه مطالبات خود هستند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، منابع خبری با اعلام این مطلب یادآور شدند: کارفرمای اصلی معدن بلده به تازگی به کارگران تعدیل شده پیشنهاد داده است تا بابت یک دستمزد اسفند ماه سال گذشته یک فقره چک بانکی مدت را که تاریخ سررسید ۱۰ تیر ماه است؛ دریافت کنند.

بر پایه این اطلاعات گفته می شود که تنها ۱۳ نفر از این کارگران حاضر به قبول پیشنهاد کارفرما اصلی شده و حدود ۳۰ کارگر باقیمانده هنوز اصرار دارند که کل طلب ۶ ماهه خود را نقدی و یکجا دریافت کنند.

این وضعیت در حالی است که هنوز مدت زیادی از اخراج و تعدیل این کارگران نگذشته است و هنوز پیگیری‌های آنها برای تسویه حساب کامل ادامه دارد.

در این باره یکی از این کارگران می‌گوید: ظاهرا مسئول ناظر شرکت در خصوص مطالباتمان به صورت ایمیلی با مدیران شرکت مکاتبه کرده است؛ از محتوای این مکاتبات بی‌اطلاع هستیم اما از قرار معلوم سهامداران معدن در واکنش به اعتراضات اخیر ما گفته‌اند که با شرایط کنونی تنها می‌توانند به صورت تدریجی با ما تسویه حساب کنند.

نزدیک به ۴۰ کارگر معدن زغال سنگ بلده شهرستان نور، بابت دستمزد و مزایای جانبی سه ماه ابتدای امسال و مزایای جانبی برج ۱۱ و ۱۲ را از کارفرما دریافت نکرده اند؛ این کارگران با صدور دستور تعطیلی معدن در ۲۵ خرداد بیکار شده اند.

پیش از این در اسفند سال گذشته در حدود ۷۰ نفر دیگر از این کارگران به دستور کارفرما اخراج شده بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.