معوقات مزدی کارگران ارگ قدیم ۴ ماهه شد

با گذشت سه ماه از شروع سال جدید کارگران ارگ قدیم بم هنوز موفق به دریافت مطالبات معوقه ۴ماه گذشته خود نشده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، معوقات مزدی مربوط به ماه‌های اسفند سال گذشته و سه ماه نخست سال جاری به همراه عیدی و پاداش پایان دو سال ۹۳ و۹۴ آنها هنوز پرداخت نشده است.

این کارگران که تعداد آنها در حدود ۱۱۸ نفر است همچنین در خصوص معوقات بیمه‌ ایشان گفتند: “از اسفند ماه سال گذشته بیمه کارگران هم به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است”.

به ادعای این کارگران پایگاه میراث فرهنگی ارگ به عنوان متولی اصلی پروژه بازسازی ارگ قدیم بم، کارفرمای آنها محسوب می‌شود و به دلیل آنچه که پرداخت نشدن بودجه و کمبود منابع مالی عنوان می‌شود پرداخت مطالبات آنها دچار چنین تاخیری شده است.

این کارگران می‌گویند به دلیل آنکه حجم مطالبات پرداخت نشده آنها ۱۲۰روز رسیده است دیگر قادر به گذران زندگی خود نیستند و این وضعیت در حالی است که برخلاف ادعای کارفرما عواید حاصل از گردشگری می تواند مشکل کمبود نقدینگی را تامین کند.

با وجود آنکه  کارگران قرار دادی ارگ قدیم بم خواستار آن هستند تا سازمان میراث فرهنگی در مقام کارفرمای اصلی مطالبات معوقه کارگران را پرداخت کند اما تا این لحظه پیگیری‌های آنها بی‌نتیجه مانده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.