زندانی اعتصابی با دستبند و پابند نگهداری میشود

 یک زندانی محکوم به قصاص (اعدام) در زندان رجایی‌شهر کرج در اعتراض به رفتار تبیعض آمیز مدیر داخلی زندان از یک‌هفته پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد. وی هم اکنون با دستبند و پابند در بهداری این زندان با وضعیت نامناسبی نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، محمد عزیزی زندانی محکوم به قصاص (اعدام) در زندان رجایی‌شهر کرج در اعتراض به انتقال اجباری وی به سالن دیگری با تبعیض آلود دانستن رویه مدیر داخلی از انجام آن خودداری کرده و به نشانه اعتراض از یک‌هفته پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

گزارش شده است آقای عزیزی با تحمل چند روز سلول انفرادی به خودزنی متوسل شده است. این زندانی بعد از انتقال به بیمارستان به زندان بازگردانده شده و چند روز است با دستبند و پابند در بهداری زندان با وضعیت نامناسبی نگهداری می‌شود.

یک منبع نزدیک به این زندانی علت اعتراض وی را این‌گونه توضیح داد: “یک‌هفته پیش آقای امیری مدیر داخلی زندان رجایی‌شهر وی را به سالنی قرار بوده بفرستد که این زندانی از رفتن به آن سالن خودداری کرده و ابتدا زیر هشت [درب سالن] تحصن کرده بود و دست به اعتصاب غذا زد.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “ابتدا وی را به سلول انفرادی بردند ولی آقای عزیزی اقدام به خودزنی کرد. او را به بیمارستان منتقل کردند و دوباره به زندان بازگرداند. از آن روز وی را با دست‌بند و پابند به شکلی نامناسب در بهداری زندان نگه می‌دارند در حالی که وی در اعتصاب غذا نیز هست.”

شایان ذکر است محمد عزیزی مدت شش سال است که با حکم اعدام به‌دلیل اتهامات مربوط به مواد مخدر و هم‌چنین قتل در زندان در زندان‌های قزل‌حصار و سپس رجایی‌شهر نگهداری می‌شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.