فشار به صاحبان اصناف پلمب شده در مازندران و ارومیه

 پس از گذشت ۲۵ روز از پلمب محل کسب شهروندان بهایی در استان مازندران و آذربایجان غربی، همچنان این شهروندان بهایی با موانع بسیاری جهت فک پلمب روبرو هستند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بهایی نیوز، تعدادی از شهروندان بهایی ساری به نام های قوام الدین ثابتیان،کمال اکبری، پیمان جذبانی، شهریار قنبری، احسان یزدی، که بارها محل کسب آنها پلمب شده، پس از مراجعات متعدد به اداره اماکن عمومی، به آنها اعلام شده است که باید تعهد نامه ی را امضا کرده و به آن متعهد باشند.

بنابراطلاع منابع مطلع تعهدی که از سوی اداره أماکن عمومی خواسته شده است به شرح زیر می باشد.

«من “…..” ، تعهد می کنم که تمامی قوانین صنفی را رعایت کنم، در تمامی تعطیلات رسمی مملکتی حتما مغازه را تعطیل کنم، در صورتیکه قصد تعطیل کردن مغازه را به هر دلیل داشته باشم باید حتما یک هفته قبل به اداره اماکن اطلاع دهم و در صورتیکه اداره اماکن اجازه دادند میتوانم مغازه را تعطیل کنم و در صورتیکه خودسرانه مغازه را تعطیل کنم سروکارم با قانون است و هرگونه مجازاتی اعم از جریمه، حبس و غیره ممکن است برایم در نظر گرفته شود!»

این منبع مطلع تاکید می کند که “پلمب کردن محل کسب توسط مامورین اداره اماکن در زمانِ تعطیلی (که صاحبِ مغازه اطلاع نداشته) انجام شده است! این خود عملی غیر قانونی محسوب میشود چرا که قانونا اداره اماکن باید برای تعطیل کردن مغازه مردم، از ده روز قبل اطلاع دهد.”

Related posts

1 Comment

  1. Pingback: فشار به صاحبان اصناف پلمب شده در مازندران و ارومیه – حقوق بشر

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.