ورود به منازل و ضبط سگ‌های خانگی در شاهین‌شهر؛ اعتراض انجمن حمایت از حیوانات

گزارش‌های متعددی در شبکه‌های اجتماعی حکایت دارد که نیروی انتظامی در شهرستان شاهین‌شهر استان اصفهان با مراجعه به خانه‌های برخی شهروندان، سگ‌های خانگی آنها را با خشونت ضبط کرده و با خود برده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از صدای آمریکا، انجمن حمایت از حیوانات ایران نیز با تایید این روایت‌ها نامه‌ای خطاب به دادستان شاهین شهر نوشت و خواستار توقف این طرح و بازگرداندن سگ‌های توقیف شده به صاحبانشان شده است.

پیش از این، محسن بوسعیدی، دادستان شاهین‌شهر و میمه روز ۳۱ خرداد در یک نشست خبری عنوان کرد که با نگهداری و مواظبت از سگ‌های خانگی که “ترویج‌دهنده فرهنگ مبتذل غربی” است “بدون هیچ‌گونه تعارف و اغماضی” برخورد شدید خواهد شد.

او تاکید کرده بود که “طبق نظر مشهور فقها” نگهداری و مواظب از سگ “حرام” است.

انجمن حمایت از حیوانات ایران در نامه خود خطاب به دادستان شاهین‌شهر توضیح داد که “نگهداری از سگ در هیچ رساله‌ای حرام قلمداد نشده است”.

این انجمن همچنین به کنایه نوشته است: “بسیار خوشحالیم که همه مشکلات مملکت حل شده و تنها حضور چند قلاده سگ نگهبان در منازل آخرین مشکل عمومی در شهرستان شاهین شهر بوده است، که جنابعالی کمر به حل آن بسته‌اید!”

یکی از صاحبان این سگ‌ها نیز به انجمن حمایت از حیوانات ایران گفته است که ماموران نیروی انتظامی با حکم دادستانی در شرایطی که فقط فرزندانش در خانه بوده‌اند، با “ایجاد رعب و وحشت سگ‌شان را که از ترس زیر تخت مخفی شده بوده بیرون کشیده و با خود به جای نامعلومی منتقل کرده‌اند.”

یک شهروند دیگر هم گفته که ماموران در نبود او قفل در را شکسته و در شرایطی که همسایگان شاهد ماجرا بوده‌اند سگ او را توقیف کرده و برده‌اند.

برخورد با حضور سگ‌ها در معابر عمومی در ایران سابقه‌ای طولانی دارد و با شدت و ضعف متفاوت در سال‌های گذشته انجام شده است. در بسیاری از موارد سگ‌های توقیف شده به اماکن نامناسبی انتقال داده شده و تعدادی از آنها هم کشته و یا مفقود شده‌اند.

با این حال ورود به خانه‌های شهروندان برای توقیف سگ‌هایشان کم‌نظیر بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.