سیزدهمین روز از اعتصاب غذا؛ خونریزی معده علیرضا گلی پور

 علیرضا گلی پور٬ زندانی امنیتی محبوس در زندان اوین که در چهارمین روز از اعتصاب غذای خود به سر می برد، دچار خونریزی معده  شده و در وضعیت نامساعد جسمانی قرار دارد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران٬ علیرضا گلی پور٬ زندانی امنیتی که در اعتراض بی قانونی و کارشکنی مسئولین در روند پرونده اش از روز دوشنبه ۲۴ خردادماه دست به اعتصاب غذا زده است٬ در وضعیت وخیم جسمانی می باشد. این زندانی امنیتی مبتلا به سرطان طی چند روز گذشته دچار خونریزی معده گشته و با توجه به بیماری این زندانی اعتصاب غذا٬ جان وی را به خطر انداخته است.
آقای گلی پور در روز سه شنبه اول خردادماه٬ به دلیل وخامت به بیمارستان شهدای تجریش اعزام و مورد معاینه قرار گرفت. طی معاینات انجام شده مشخص گشته که وضعیت وی به دلیل اعتصاب غذا و جراحات ناشی از شکنجه و ضرب وشتم که از سوی مسئولین زندان صورت گرفته است٬ وخیم می باشد. پزشکان همچنین اعلام داشته اند که این زندانی می بایست تحت درمان مستمر و مراقبت ویژه درخارج از زندان باشد٬ با این حال٬ مأموران زندان باردیگر وی را به زندان بازگردانده اند.

 در روز ۲۲ خرداد ماه٬ پرونده علیرضا گلی پور٬ زندانی امنیتی مبتلا به سرطان به دیوان عالی کشور فرستاده شده که این اقدام غیر قانونی می تواند از اجرایی شدن عدم تحمل کیفر و صدور مرخصی درمانی برای این زندانی امنیتی جلوگیری کند. علیرضا گلی پور نیز در اعتراض به این بی قانونی و کارشکنی مسئولین در روند پرونده اش از روز سه شنبه ۲۵ خردادماه در اعتصاب غذا به سر می برد.

علیرضا گلی پور در نهم خردادماه در بیمارستان خاتم الانبیا وابسته به سپاه مورد عمل جراحی قرار گرفت و پس از چند ساعت در حالتی که همچنان در بیهوشی به سر می برد به زندان برگردانده شد. این این درحالی است که پزشک معالج درباره وضعیت نامساعد جسمانی او هشدار داده و تأکید کرده است که این زندانی باید در بیمارستان تحت نظر و مراقبت ویژه باشد.

 این زندانی در دی‌ماه سال ۱۳۹۴نیز مورد عمل جراحی قرارگرفته و بدون درمان کامل، به زندان اوین انتقال یافت.

وی علیرغم وخامت حال بار‌ها از سوی مأموران وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته است.

شایان‌ذکر است که علیرضا گلی‌پور طی سه سال گذشته به دلیل ممانعت مقامات امنیتی محروم از ملاقات با خانواده‌اش بوده است.

علیرضا گلی‌پور در مهرماه ۱۳۹۱ به دلیل «افشاگری» در مورد چند تن از مسئولین حکومتی توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد. این زندانی امنیتی٬ بیش از یک سال از زمان حبس خود را دربند ۲۰۹ زندان اوین گذرانده است که از این مدت ۸ ماه آن در انفرادی بوده است.

لازم به ذکر است که «افشاگری»‌های وی در مورد فسادهای افراد حکومتی مانند «وزیر اطلاعات» و «رئیس‌کل پلیس امنیت استان تهران» می‌باشد.

این زندانی امنیتی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «هواداری از سازمان مجاهدین خلق»، «توهین به رهبری»، «خروج اطلاعات»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» به ۳۹ سال و نیم حبس و یکصد و هفتاد و ضربه شلاق محکوم شد که این حکم با با اعمال ماده ١٣۴ به ۱۵ سال حبس کاهش یافت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.