زندانیان سیاسی بند هشت هر روز شکنجه روحی می‌شوند

زندانیان سیاسی بند هشت زندان اوین به دلیل عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و عدم رسیدگی بهداشتی در وضعیت خطرناکی قرار دارند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین که در حال حاضر در وضعیت بد بهداشتی به سر می‌برند، بارها با نوشتن نامه اعتراض خود را به وضعیت موجود به گوش مسئولین امر رسانده‌اند؛ اما تاکنون هیچ‌گونه اقدامی جهت برطرف کردن این موضوع صورت نگرفته است.

زندانیان سیاسی همراه با زندانیان عادی که چندی از آن‌ها دارای بیماری ایدز و هپاتیت هستند، در یک‌بند نگهداری می‌شوند. به دلیل عدم رسیدگی بهداشتی، ساس و شپش‌ در این بند به‌مراتب بیش از بندهای دیگر یافت می‌شوند و این موجودات می‌توانند باعث انتقال بیماری‌های خطرناک برای زندان سیاسی باشند.

در همین حال تعداد زیادی از زندانیان به بیماری «سرماخوردگی» مبتلا شده‌اند؛ اما بهداری این زندان از تجویز هرگونه دارویی به این زندانیان خودداری می‌کند. لازم به توضیح است این بند به دلیل نداشتن سیستم تهویه مناسب جای برای حیوانات موزی شده است.

وضعیت زندانیان بیمار در این بند بسیار وحشتناک است درحالی‌که زندانی بیماری جهت اعزام به بهداری باید در کوتاه‌ترین زمان چهار روز انتظار بکشد.

این بند با جای دادن بیش از ۲۰۰ زندانی دارای ک کتابخانه ۱۵ نفرِ است که روزانه تنها چهار ساعت به علاقه‌مندان اجازه استفاده می‌دهد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.