شیوع اعتیاد در بین زنان ایران از چهار درصد به ۱۰ درصد افزایش یافته است

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد شش درصدی شیوع اعتیاد به مواد مخدر در بین زنان ایران خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رادیو زمانه، ربیعی یکشنبه ششم تیر در بازدید از یک مرکز ترک اعتیاد زنان در تهران گفت که شیوع اعتیاد در بین زنان ایران رو به افزایش است و «اعتیاد در حال زنانه شدن است».

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیوع اعتیاد در بین زنان را «به لحاظ تأثیر زنان بر مسائل اجتماعی» مهم دانست و گفت که این زنان با کودکان سروکار دارند و بسیاری از زنان معتاد نیز دارای فرزند هستند و مجبور می‌شوند آنها را رها کنند.

او در ادامه گفت: «امروز به همکارانم در سازمان بهزیستی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دستور دادم که مراکزی را برای آموزش به این زنان در نظر بگیرند».

آمار رسمی در ایران نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون و ۳۲۰‌ هزار نفر به طور مرتب مصرف کننده انواع مواد مخدر هستند. ۱۰ درصد از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند.

معاون اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر، شهریور ماه سال گذشته با‌ ناهنجار‌تر دانستن اعتیاد زنان نسبت به مردان در اظهار نظری گفته بود که زنان شش سال زودتر از مردان وابستگی شدید به مواد پیدا می‌کنند.

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ایران پیشتر گفته بود که تعداد زنان درگیر با مواد مخدر رو به افزایش است و نسبت به گذشته دو برابر شده است. او همچنین اعلام کرد که ۵۰ درصد از زنان معتاد در سن ۱۵ تا ۱۹ سالگی مصرف مواد را آغاز کرده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.