بازگشت مریم نقاش زرگران به زندان اوین

روز دوشنبه هفتم خردادماه، مریم نقاش زرگران، نوکیش مسیحی، در پی عدم تمدید مرخصی به زندان اوین بازگشت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دادستانی تهران با تمدید مرخصی درمانی مریم نقاش زرگران، نوکیش مسیحی که از تاریخ ۱۷ خردادماه به مرخصی اعزام شده بود، مخالفت به عمل آورد و این نوکیش مسیحی علی‌رغم عدم تکمیل دوره درمان، لحظاتی پیش خود را به زندان اوین معرفی کرد.

این درحالی است که وی از بیماری نارسایی قلبی رنج می برد و نیازمند رسیدگی پزشکی در خارج از زندان می‌باشد.

یک منبع نزدیک به خانواده زرگران در مصاحبه با فعالان حقوق بشر گفت: مریم پس از مرخصی با این‌که به تمامی خواسته هایش نرسیده بود با درخواست خانواده و دوستانش اعتصاب غذایش را شکست. او هم‌چنین تهدید کرده در زندان اگر به خواسته هایش رسیدگی نشود سه روز بعد از عید فطر دوباره دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهد زد.لازم به ذکر است شرایط نامناسب زندان و فشارهای وارد بر وی این بیماری را تشدید کرده است.

مریم نقاش زرگران،  ۳۵ ساله، در اوایل زمستان سال ۱۳۹۱ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» توسط نیروی انتظامی احضار و به مدت سه روز در بازداشت موقت در بازداشتگاه پلیس امنیت مستقر در خیابان وزراء نگهداری می‌شود. هم‌زمان با بازداشت وی نیروهای امنیتی به منزل وی یورش برده و بعد از تفتیش منزل، وسایل شخصی و کتاب‌های مربوط به دین مسیحیت را ضبط می‌کنند. وی پس از انتقال به زندان اوین به مدت ۱۹ روز مورد بازجویی قرار می‌گیرد و سپس با تودیع وثیقه آزاد می‌شود.

خانم نقاش زرگران در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی» به چهار سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره عیناً توسط دادگاه تجدیدنظر تائید می‌شود. وی از تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۹۲ در بند نسوان زندان اوین در حال سپری کردن حکم می‌باشد.

Related posts

1 Comment

  1. Pingback: حقوق بشر

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.