جان جعفر عظیم زاده در خطر است/ فراخوان ملاقات با جعفر عظیم زاده در بیمارستان

وضعیت جسمانی جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در شصت‌وچهارمین روز اعتصاب غذا وخیم بوده و در صورت ادامه اعتصاب احتمال به کما رفتن و خطر مرگ وجود دارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران جفعر عظیم زاده، از دوازدهم اردیبهشت ماه در اعتراض به دستگیری و محکومیت خود و دیگر فعالان صنفی، سرکوب تجمع های مسالمت آمیز اعضای اتحادیه کارگری، ممنوعیت ایجاد تشکل های صنفی و دستمزد اندک کارگران، دست به اعتصاب غذا زده است. وی هم اکنون پس از شصت‌وچهار روز اعتصاب غذا، دیگر آب هم جذب بدن ایشان نمی‌شود و با توجه به ضربان قلب نامنظم خونریزی معده و مشکلات کلیوی در وضعیت هشدار دهنده ایی قرار دارد.

متن این فراخوان که نسخه یی از آن در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می آید:

«ملاقات حامیان جعفر عظیم زاده در بیمارستان سینا:
فردا جمعه ۱۱ تیر، راس ساعت ۲ بعد از ظهر دوستان و همراهان آقای عظیم زاده به قصد حمایت از ایشان و ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی پیش آمده، در بیمارستان حاضر می شوند.هدف از این حضور جلب نظر مسئولین نسبت به وضع وخیم ایشان است.
آدرس بیمارستان: میدان امام حسن، خیابان امام خمینی به سمت میدان امام خمینی، بیمارستان سینا
بخش بستری: ساختمان شماره ۵، طبقه ۴، بخش جراحی»

لازم به ذکر است که عفو بین الملل روز گذشته در بیانیه یی از وضعیت جعفر عظیم زاده ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی وی شد.

جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیئت‌مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در اسفندماه سال ۹۳ از سوی دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی به‌قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «اخلال در نظم عمومی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» جمعاً به شش سال حبس و دو سال محرومیت از «فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم‌شده است. وی هفدهم آبان ماه سال جاری برای تحمل شش سال زندان به زندان اوین مراجعه کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.