ادامه معوقات مزدی کارگران ستاره خلیج فارس

مطالبات مزدی حدود هزار کارگر پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس پرداخت نشده است. این کارگران سه ماه مزد معوقه دارند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران پیمانکاری پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس از عدم پرداخت مطالبات مزدی سال جدید خبر دادند.

از قرار معلوم اواسط هفته گذشته دستمزد اسفند ماه این کارگران که تعداد آنها بالغ بر هزار نفر است، پرداخت شده اما مطالبات مزدی سال جدید این کارگران پرداخت نشده است.

این کارگران که در شرکت های پیمانکاری دست چندم مشغول به کار هستند، تعدد شرکت‌های پیمانکاری و ساختار سلسله مراتبی این شرکت‌ها را دلیل این مشکل می‌دانند و می‌گویند: هر شرکت پیمانکاری، چند شرکت خُردتَر در زیر شاخه خود دارد و کارفرمایان اصلی به هیچ وجه در مورد عملکرد پیمانکاران زیر شاخه خود، پاسخگو نیستند.

به گفته این کارگران، کارگران شرکت‌های دست اول مطالبات مزدی خود را به موقع دریافت می‌کنند اما کارگران شرکت‌های دست چندم مجبورند ماهها با قرض گرفتن و مشکلات مالی زندگی کنند و معمولا بعد از چندین ماه تاخیر، یک ماه از معوقات مزدی آنها پرداخت می‌شود.

این کارگران فقدان امنیت شغلی را یکی دیگر از مشکلات کارگران پیمانکاری این مجموعه دانستند و گفتند: قراردادهای ما سه ماهه است و کارفرمایان به راحتی کارگران معترض را اخراج می‌کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.