۱۲۰ کارگر کارخانه کاچیران تعدیل شدند

ایلنا: منابع کارگری ایلنا از اخراج دست کم ۱۲۰ کارگر کارخانه تولید چرخ خیاطی «کاچیران» از فروردین ماه سال جاری خبر می‌دهند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران اخراجی کارخانه کاچیران گفته‌اند در این واحد تولیدی حدود ۸۰ کارگر دائمی و۴۰۰ کارگر قرار دادی مشغول به کار هستند اما از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا هم اکنون به دلیل آنچه از سوی کارفرما «رکود بازار فروش محصولات» عنوان شده است، تعداد ۱۲۰ نفر از همکارانشان پس از اتمام قرارداد اخراج شده‌اند.

این کارگران بابیان اینکه همکاران تعدیل شده آنها بین ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار داشتند؛ می‌گویند: آخرین اخراج کارگران کارخانه کاچیران مربوط به ۲۰نفر از همکاران قرادادیمان می‌شود که اول تیر ماه جاری با دو ماه دستمزد معوقه بعد از اتمام قرار داد کاریشان اخراج شده‌اند.

به گفته آنان کارفرما مدعی است کارخانه در زمینه فروش محصولات تولیدی خود دچار مشکل شده است و توان پرداخت به موقع حقوق حدود ۴۸۰ کارگر شاغل در کارخانه را ندارد، به همین دلیل با تعدیل ۱۲۰نفر از کارگران قصد کاهش هزینه‌های جاری کارخانه را دارد.

این منابع کارگری از تلاش کارگران اخراجی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری و بازگشت به کار خبر داده‌اند. آنان می‌گویند: بعد از ۱۶سال سابقه کار در این کارخانه فرصت شغلی جدیدی برایمان وجود ندارد.

کارگران اخراجی همچنین می‌گویند رکود فعالیت کارخانه‌های کاچیران همچنین باعث شده تا کارفرما به کارگران استخدامی برای بازخریدی اجباری فشار وارد کند.

به گفته آن‌ها کارفرما بهکارخانه گفته است در صورتی که پیشنهاد بازخریدی را در موعد تعیین شده بپذیرند می‌توانند بر مبنای بازخرید شوند در غیر اینصورت با یک ماه بازخرید خواهند شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.