چهارماه حقوق معوقه کارگران شهرداری خاش

کارگران شهرداری خاش در استان سیستان و بلوچستان چهارماه حقوق معوقه دارند. این کارگران در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران شهرداری خاش چهار ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

این کارگران تا کنون بارها برای دریافت مطالبات مزدی خود به مسئولان شهرداری مراجعه کرده‌اند اما تا کنون موفق به دریافت معوقات مزدی خود نشده اند.

از قرار معلوم حق بیمه این کارگران نیز به طور مرتب به تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود و این کارگران در تعویض دفترچه های بیمه خود با مشکل مواجه هستند.

شهرداری خاش، مشکلات مالی و کمبود نقدینگی را دلیل این تاخیر طولانی اعلام کرده است.

این کارگران که در شرایط معیشتی بسیار ناگواری به سر می‌برند، در آستان عید فطر در نامه ای خطاب به رئیس جمهور خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند.

در بخشهایی از این نامه آمده است:

قریب به چهار ماه هست که کارگران زحمت کش و کارکنان شهرداری در شهرستان خاش و نوک آباد سیستان و بلوچستان حقوق خود را به دلیل ضعف مالی شهرداری ها دریافت نکرده اند.

با عنایت به اینکه شهرداری هایی مانند خاش به لحاظ بافت جمعیتی فقیر و کم درآمد و نبود صنایع و ساخت و سازها با مشکلات مالی فراوانی مواجه هستند انتظار می رود دولت نگاه ویژه ای به خاش و منطقه سیستان و بلوچستان داشته باشند گرچه شهرداری های مرکز و اطراف کشور هم با مشکلاتی بدتر مواجه هستند ولی شهرداری هایی مانند خاش بسیار نیازمندند.

در پایان این نامه ضمن درخواست رسیدگی آمده است: خدا می داند کارگران شهرداری خاش از نان شب محروم گشته و سرشار از بدهی به فروشگاهها و مراکز اقتصادی شهر هستند و هم اینک در آستانه عید سعید فطر بدترین شرایط را متحمل می گردند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.