مرگ یک کارگر ساختمانی در جنت‌آباد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ یک کارگر جوان در پی سقوط بالابر خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل ازایسنا، سیدجلال ملکی در این باره گفت: در ساعت ۱۹:۰۸ دیروز یک مورد حادثه سقوط بالابر مصالح ساختمانی به سامانه ۱۲۵  اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان را به محل حادثه واقع در جنت آباد اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه ادامه داد: پس از حضور عوامل آتش‌نشانی مشخص شد که حادثه در یک ساختمان پنج طبقه‌ای در حال ساخت رخ داده و در پی آن کارگری ۲۵ ساله که در حال انتقال مصالح به وسیله بالابر بود، از طبقه دوم ساختمان به طبقه منفی ۲ سقوط کرده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات مخصوص، این کارگر را از محل خارج کردند، گفت: پس از تحویل وی به عوامل اورژانس و بررسی علائم حیاتی مشخص شد که این کارگر افغان جان خود را از دست داده است.

به گفته ملکی، آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل، به عملیات خود خاتمه دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، درباره علت این حادثه نیز اظهار کرد: علت قطعی حادثه نیازمند بررسی بیشتر است؛ اما لازم است کارگران حین کار با بالابر جوانب احتیاط را رعایت کرده و بالابرها نیز مجهز به جان‌پناه و تجهیزات ایمنی لازم باشند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.