نماینده ولی فقیه: «کسانی که زنان را به ورزشگاه راه می‌دهند به جهنم می‌روند»

 نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در مشهد گفته که «برگزاری کنسرت ابتذال است و برپایی آن در مشهد جسارت به امام رضاست.»

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از زمانه، او همچنین کسانی را که فراهم‌کننده زمینه حضور زنان در ورزشگاه‌ها می‌شوند به منحرف کردن مسیر اسلام متهم کرد که جایشان در جهنم خواهد بود.

 سید احمد علم‌الهدی در سخنرانی روز عیدفطر خود مسئله موسیقی را مربوط به فتاوای مراجع تقلید دانسته و برگزاری کنسرت را از مسئله موسیقی مجزا دانسته است: «کنسرت حاشیه‌ای ابتذال‌آفرین دارد، چراکه اظهار هیجان در حاشیه کنسرت‌ها شکلی از گناه است که در زندگی اجتماعی ما بروز کرده است.»

او برگزاری کنسرت در ایران را همراه با ابتذال دانسته و گفته که کنسرت گذاشتن در مشهد بی‌حرمتی و جسارت به امام رضا است. او قبلا هم اظهارنظرهای مشابهی درباره برگزاری کنسرت در مشهد داشته است.

چند سال است که کنسرت‌ها در شهر مشهد لغو می‌شوند.

علی مظفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی، دو سال قبل، مشهد را «پایتخت معنوی جهان اسلام» نامید و افزود دولتمردان در برنامه‌ریزی‌های خود این مسأله را در نظر بگیرند.

به‌گفته او قبل از برگزاری کنسرت‌ها، اگر دادستانی احساس کند اجرای آن‌ها به مصلحت جامعه نیست «باید از بروز واقعه پیشگیری کند».

علم‌الهدی همچنین از اینکه در ایام ماه رمضان برخی از مسابقات ورزشی با حضور بانوان در ورزشگاه برگزار شد، انتقاد کرده و گفته است: «جهنم جای صرفاً گنهکاران نیست؛ بلکه افرادی که مسیر اسلام را منحرف می‌کنند جایشان در جهنم خواهد بود.»

ورود زنان ایرانی به ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقه ممنوع است.

در روزهای گذشته تعداد معدودی از زنان خاص و دعوت شده توانستند برای تماشای مسابقات لیک جهانی والیبال به ورزشگاه بروند.

حضور نمایشی و غیرعمومی این زنان اعتراض‌ زنان را برانگیخت. آنها می‌گویند این حضور برای حلوگیری از محرومیت میزبانی مسابقات برای ایران از سوی فدراسیون جهانی والیبال بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.