محرومیت ۱‍۵۰ روستای شهرستان بابل از آب آشامیدنی بهداشتی

ساکنان حدود ۱۵۰ روستای شهرستان بابل فاقد آب آشامیدنی بهداشتی هستند و اهالی این روستاها هنوز به روش سنتی از چاه و چشمه، آب آشامیدنی خود را تامین می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کیهان، مدیر امور آبفار شهرستان بابل گفت: اهالی ۱۴۹ روستا در بابل از آب آشامیدنی به دلیل نبود لوله‌کشی بهره‌مند نیستند که از این تعداد ۱۴۰ روستا با شش هزار و ۲۸۲ خانوار دارای ۲۱ هزار و ۲۰۱ نفر جمعیت هستند که نه تنها هیچ شبکه آبرسانی ندارند بلکه به علت کمبود اعتبارات طرح مطالعاتی آن نیز آغاز نشده است.

رجب جعفر‌زاده بیان کرد: ۹ روستا معادل سه هزار و ۳۰۵ نفر جمعیت و یک هزار و هفت خانوار فرسودگی شبکه آبرسانی آنها به حدی زیاد است که عملا از کار افتاده است و این روستاها نیز از آب آشامیدنی برخوردار نیستند که روستای چاری در دهستان گنج‌افروز بابل نمونه آن است.

وی افزود: برای راه‌اندازی و اجرای شبکه‌های آب آشامیدنی این ۱۴۹ روستای بابل نیازمند ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار است که همه شش بخش شهرستان بابل را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: ۲۲۰ روستای بابل با ۸۴۳ خانوار مشکلی در رابطه با آب آشامیدنی ندارند.

وی افزود: شبکه و تاسیسات آبرسانی ۱۱۲ روستا ۲۰ تا ۳۰ درصد فرسوده است و این هدر رفت و فرسودگی لوله‌های آب زمینه قطعی آب را در این روستاها فراهم کرده است.

جعفرزاده بیان کرد: برای رفع فرسودگی لوله‌های آبرسانی روستاها در بابل نیازمند ۱۸میلیارد ریال اعتبار هستیم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.