خوزستان و آذربایجان شرقی؛ مرگ کارگران

 دلیل فقدان ایمنی در محیط کار، دوکارگر در شهر های خوزستان و آذربایجان شرقی در حین کار جان باختند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دو کارگر از جمله یک کارگر براثر ضربه به سر توسط دستگاه خرمنکوب در آذربایجان شرقی و یک کارگر براثر عوارض حادثه‌ای که هفته گذشته در مجتمع نفت و گاز مارون رخ داد، جان خود را ازدست دادند.

منابع خبری ایلنا در استان خوزستان با تکذیب خبر مرگ کارگری که گفته می‌شود صبح امروز براثر ترکیدگی لوله گاز پتروشیمی مارون کشته شده است؛ می‌گویند: “مرگ این کارگر براثر عوارض حادثه‌ای که هفته گذشته در مجتمع نفت و گاز مارون رخ داده‌است”.

پیش از این عنوان به اشتباه اعلام شده بود که این حادثه صبح امروز و در پتروشیمی مارون اتفاق افتاده است، تحقیقات ایلنا برای انتشار اخبار تکمیلی ادامه دارد.

خبرگزاری مهر همچنین گزارش کرد، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی گفت: “شامگاه امروز بدنبال کار در خرمنکوب و بروز حادثه، زن ۴۸ ساله جان خود را از دست داد”.

حبیب حسینقلی زاده گفت: “شامگاه امروز دوشنبه ساعت ۲۰:۵۰ گزارش حادثه ای از روستای باغ وزیر به اپراتوری فوریت های پزشکی شهرستان شبستر اعلام شد”.

وی ادامه داد: “با اعزام پایگاه اورژانس ۱۱۵ صوفیان به روستای باغ وزیر در کیلومتر ده جاده صوفیان- شبستر، تکنسین ها از مرگ خانم ۴۸ ساله ای خبر دادند که به علت ضربه به سر توسط دستگاه خرمنکوب روی داده بود”.

حسینقلی زاده ادامه داد: “اقدامات احیائی برای این مصدوم مثمرثمر نبود و شدت ضربه منجر به مرگش شده بود”.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی گفت: “در فصل کاری کشاورزان، دستگاه ها و ادوات کشاورزی بنا به وضعیت کاری خود از ایمنی بالائی برخوردار نیستند و نیاز است که کشاورزان احتیاط بیشتری انجام دهند”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.