دادگاه تجدید نظر شهروندان بهایی گرگان تشکیل نشد

 دادگاه تجدیدنظر شهروندان بهایی گرگان، گنبدکاووس و مینودشت که به اتفاق بازداشت و با احکام سنگین ( جمعا ۱۹۳ سال ) روبرو شده بودند، چهارشنبه۲۳ تیرماه برگزار نشد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بهایی نیوز، یک منبع نزدیک خبر داد: “پس از آنکه قاضی پرونده اعلام می کند که تینا موهبتی در زمان دستگیری کمتر از ۱۸ سال سن داشتند پرونده وی به دادگاه خانواده ارسال می شود و از آنجایی که پرونده همه دستگیر شدگان با یکدیگر ارتباط داشته لذا این دادگاه به زمان دیگری موکول خواهد شد.”

همچنین این منبع مطلع تاکید کرد که ” به دلیل اینکه تینا موهبتی با افراد بزرگسال مشارکت نموده می بایست همه افراد در دادگاه اطفال محاکمه شوند .”

پیشتر طی گزارشی خبر احکام سنگین شهروندان بهایی به نام های شهنام جذبانی(مینودشت) و شیدا قدوسی(گرگان) هر کدام به به ۱۱سال زندان ، فرح تبیانیان، پونه ثنایی، مونا امری حصاری، بهنام حسنی، پریسا شهیدی، مژده ظهوری، پریوش شجاعی، تینا موهبتی، هنا عقیقیان( گرگان)، شهره صمیمی( مینودشت)، بیتا هدایتی، وثاق سنایی و هنا کوشکباغی( گنبد کاووس) به ۹ سال زندان و روفیا پاکزادان، سودابه مهدی نژاد، میترا نوری، شیوا روحانی، هوشمند دهقان، مریم دهقان، نازی تحقیقی ( گرگان) کاملیا بیدلی و نوید معلم (مینودشت) هر کدام به ۶ سال را منتشر شده است.

تعدادی از شهروندان بهایی که به احکام سنگین روبرو شده اند پیشتر همسر آنها نیز به زندان محکوم شده بودندو در حال حاضر دوران محکومیت خود را بدون یک روز مرخصی به سر می برند.
فرح سنایی همسر فرهمند سنایی ،پریسا شهیدی همسر کمال کاشانی و مژده ظهوری همسر فرهاد فهندژ می باشند و خانم شهره ضمیمی همسر شهنام جذبانی و خانم کاملیا بیدلی همسر نوید معلم از جمله کسانی هستند که به زندان محکوم شده اند. همچنین لازم به یادآوری است که پونه ثنایی و فرهمند ثنایی خواهر و برادر هستند.
نزدیک به بیست شهروند بهایی که پیشتر در شهرهای گرگان و همچنین گنبد کاووس در ۲۶ مهر ماه سال ۱۳۹۱ به صورت گسترده بازداشت شده بودند و این شهروندان با قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده اند.

Related posts

1 Comment

  1. Pingback: دادگاه تجدید نظر شهروندان بهایی گرگان تشکیل نشد – حقوق بشر

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.