بلاتکلیفی دویست کارگر در پی تعطیلی موقت کارخانه کاشی زرین خراسان

در پی ادامه بحران مالی در کارخانه کاشی زرین خراسان در شهرستان تربت حیدریه، این واحد صنعتی موقتا تعطیل شد و حدود ۲۰۰ کارگر قرار دادی بلاتکلیف شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، منابع کارگری در این واحد تولیدی خبر داده‌اند، کارخانه کاشی زرین خراسان که کیلومتر ۹ جاده تربت حیدریه به مشهد فعالیت تولیدی دارد به دلیل آنچه از سوی کارفرما بحران در منابع مالی عنوان می‌شود، از اول تیر ماه سال جاری موقتا تعطیل اعلام شده است و حدود ۲۰۰ کارگر شاغل در این واحد تولیدی با ۷ ماه مزد معوقه هم اکنون بلاتکلیف هستند.

به گفته کارگران، طی چند سال گذشته کارخانه کاشی زرین خراسان به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را نداشته و همین مسئله باعث ایجاد وقفه در پرداخت مطالبات آن‌ها شده بود.

طبق اظهارات آنان بی‌توجه‌ای مدیران این واحد تولید در پرداخت مطالبات کارگران باعث شده کارگران بعد از تعطیلی کارخانه طی دفعاتی مقابل درب ورودی کارخانه ومقابل ساختمان فرمانداری تربت حیدریه دست به اعتراض صنفی بزنند.

به گفته کارگران مشکلات این کارخانه درست بعد از واگذاری نیمی از سهام کارخانه (۵۲ درصد) به یکی از شرکت‌های سرمایه گذاری آغاز شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.