حسن رستگاری بار دیگر از سوی مأموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت

مأموران و مسئولین زندان ارومیه بار دیگر حسن رستگاری، زندانی سیاسی را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز جمعه ۲۵ تیرماه، حسن رستگاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، پس از درخواست از مسئولین مبنی بر انتقال از بند عمومی به بند سیاسی و اجرای اصل تفکیک جرایم، از سوی مأموران مورد ضرب شتم قرار گرفته و مجروح شده است.

فعالان حقوق بشر در این مورد گزارش کرد، طی این ضرب و شتم دو دندان آقای رستگاری شکسته و آثاری از کبودی و تورم بر بدن او باقی مانده است.

شایان ذکر است که روز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه، حسن رستگار، زندانی سیاسی و یکی از زندانیان جرائم مالی دچار درگیری لفظی شده که در پی این مشاجره، مسئولین به همراه چند تن از مأموران با مراجعه به بند «روانی» زندان، حسن رستگار را مورد ضرب و شتم قراردادند که در اثر آن دو انگشت این زندانی به‌شدت صدمه‌دید و پس از آن وی به سلول انفرادی منتقل‌شد.

پیش‌تر در روز سه‌شنبه ۱۱ خردادماه نیز، حسن رستگاری، از سوی مأموران زندان مورد ضرب و شتم قرارگرفته و به سلول انفرادی منتقل‌شده بود.

گفتنی است که جلسه بازپرسی حسن رستگار، در پی شکایت مسئول اندرزگاه زندان ارومیه، در شعبه ۶ بازپرسی دادگاه انقلاب ارومیه، برگزار شد. این زندانی سیاسی پیش تر از سوی مسئولین زندان تهدید شده بود که درصورتی که اخبار وضعیت وی در دوران حبس در بیرون از زندان منتشرشود، پرونده ی جدیدی علیه وی گشوده خواهد شد.

حسن رستگاری، شهروند ۲۳ ساله ساکن شهر ارومیه در ۵ آبان ماه سال ۹۳ در پی شرکت در تجمعات حمایتی از مقاومت کوبانی در شهر ارومیه بازداشت به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. این زندانی سیاسی از سوی دادگاه انقلاب شهر ارومیه به اتهام «اخلال در نظم عمومی»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «همکاری با پژاک» مجموعاً به ۱۷ سال حبس محکوم شد که حکم صادر عیناً در دادگاه تجدیدنظر تائید شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.