ایوب اسدی؛ وخامت وضعیت جسمانی و خودداری مسئولین از اعزام وی به بیمارستان

ایوب اسدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان کاشمر که از دو هفته پیش با وعده مسئولین به اعتصاب غذای خود پایان داده بود، علیرغم نیاز مبرم به رسیدگی درمانی، تا کنون به بیمارستان اعزام نشده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ایوب اسدی که از بیماری های آسم و دیسک کمر رنج می برد، در تاریخ ۱۲ تیرماه با وعده مسئولین مبنی بر رسیدگی به وضعیت پرونده وی و اعزام به بیمارستان به اعتصاب خود پایان داد؛ با این حال تا کنون هیچ گونه اقدامی مبنی بر انتقال وی به بیمارستان و رسیدگی به وضعیتش در زندان صورت نگرفته و هم اکنون در شرایط نامساعد جسمانی در زندان کاشمر نگهداری می شود.

مسئولین زندان به وی اعلام داشته اند، با وجود موافقت دادگاه شهرهای کامیاران و سنندج با درخواست مرخصی این زندانی، دادستان کاشمر همچنان با اعزام وی به مرخصی مخالفت به عمل می آورد.

گفتنی است که ایوب اسدی در مدت ۲۷ روز اعتصاب غذا اجازه انتقال به مراکز درمانی را نداشته و با توجه به کاهش وزن شدید و عفونت کلیه نیاز فوری به بستری شدن در بیمارستان را دارد.

لازم به ذکر است که این زندانی سیاسی طی دو سال گذشته به دلیل طولانی بودن مسافت از ملاقات با خانواده محروم بوده است.

ایوب اسدی در ۲۵ خردادماه سال ۹۰ بازداشت و به مدت سه ماه در بازداشتگاه امنیتی سپاه سنندج مورد شکنجه روحی و جسمی قرارگرفته است. این زندانی تابه‌حال در بازداشتگاه‌های مریوان، سنندج نگهداری شده و در آخر دادگاه انقلاب شهرستان سنندج این زندانی را به اتهام «همکاری با احزاب کردی» در سال ۹۱ از سوی دادگاه انقلاب سنندج به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف جمهوری اسلامی٬ به ۲۰ سال زندان محکوم نمود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.