بازداشت ۸۰ نفر از اتباع خارجی در میهمانی شبانه قزوین

 مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری قزوین گفت که بیش از ۸۰ تبعه کشور افغانستان در میهمانی شبانه باغی در روستاهای اطراف قزوین، دستگیر شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، بهمن عشایری، با بیان اینکه بیش از ۸۰ تبعه کشور افغانستان در میهمانی شبانه باغی در روستاهای اطراف قزوین، دستگیر شدند، اظهار کرد: “با اطلاع رسانی و پیگیری‌های صورت گرفته بیش از ۸۰ تبعه غیرمجاز کشور افغانستان که در میهمانی شبانه از قبل برنامه‌ریزی به بهانه شرکت در جشن عید فطر در حال رقص و پایکوبی بودند، دستگیر شدند”.

وی افزود: “به دنبال وصول گزارشی مبنی بر اجرای برنامه شبانه توسط اتباع خارجی در باغی در اطراف قزوین بلافاصله با هماهنگی نیروی انتظامی و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان، با همکاری شورا و بسیج روستای “مهدی‌آباد” تمامی شرکت‌کنندگان در میهمانی مذکور دستگیر و از آن‌ها مقادیری موادمخدر و مشروبات الکلی کشف و ضبط شد که به‌منظور طی مراحل قضایی تحویل مراجع ذی‌ربط شدند”.

عشایری ادامه داد: “با توجه به اینکه حاضران در این میهمانی به‌طور غیرمجاز در استان قزوین تردد می‌کردند پس از طی مراحل قانونی و با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده به‌منظور طرد از کشور به اردوگاه عسگرآباد ورامین انتقال داده‌شده و از کشور اخراج شدند”.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه حضور اتباع افغانستان به‌منظور اقامت، اشتغال و تحصیل فقط در بخش‌های مرکزی و کوهین شهرستان قزوین مجاز و حضور آن‌ها در سایر مناطق استان ممنوع است، یادآور شد: “با اقدامات لازم از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد ۲ هزارو ۱۰۰ نفر از اتباع خارجی غیرمجاز در استان شناسایی، دستگیر و از کشور اخراج شده‌اند”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.