وخامت حال مریم نقاش زرگران در چهاردهمین روز اعتصاب غذا/ مخالفت دادستانی با آزادی مشروط

مریم نقاش زرگران، نوکیش مسیحی محبوس در زندان اوین، در چهاردهمین روز اعتصاب غذا در وضعیت وخیم جسمانی به سر می برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مریم نقاش زرگران، علیرغم تأیید پزشکی قانونی بر بیماری قلبی وی، هم چنان به دلیل مخالفت دادستانی از حق آزادی مشروط محروم می باشد. این زندانی عقیدتی از چهارده روز پیش در اعتراض به جلوگیری نهاد های امنیتی از آزادی مشروط، دست به اعتصاب غذا زده و با توجه سابقه بیماری هم اکنون در شرایط بد جسمانی می باشد.

یک منبع نزدیک به خانواده نقاش‌زرگران در مصاحبه با فعالان حقوق بشر اعلام کرد: “دیروز خانواده مریم ملاقات حضوری خارج از نوبت داشتند و بر این اساس مطلع شدند به دلیل اینکه به مریم در اعتصاب غذای قبلی در بهداری زندان توهین شده از رفتن به بهداری نیز خودداری می کند و حاضر نیست به هیچ وجه کار درمانی‌اش داخل زندان انجام شود.”

این منبع مطلع در ادامه در مورد آخرین وضعیت پرونده خانم نقاش‌زرگران تصریح کرد: “روزچهارشنبه از پزشکی قانونی بنا در رابطه با درخواست آزادی مشروطی که داده بود معاینه اش کردند و گزارش را به دادستانی فرستادند.”

گفتنی است که مریم نقاش زرگران، پس از ۱۱ روز اعتصاب غذا، روز دوشنبه ۱۷ خردادماه با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیونی به مرخصی درمانی اعزام و در هفتم تیرماه در پی عدم تمدید مرخصی به زندان اوین بازگشت.

مریم نقاش زرگران، ۳۵ ساله، در اوایل زمستان سال ۱۳۹۱ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» توسط نیروی انتظامی احضار و به مدت سه روز در بازداشت موقت در بازداشتگاه پلیس امنیت مستقر در خیابان وزراء نگهداری می‌شود. هم‌زمان با بازداشت وی نیروهای امنیتی به منزل وی یورش برده و بعد از تفتیش منزل، وسایل شخصی و کتاب‌های مربوط به دین مسیحیت را ضبط می‌کنند. وی پس از انتقال به زندان اوین به مدت ۱۹ روز مورد بازجویی قرار می‌گیرد و سپس با تودیع وثیقه آزاد می‌شود.

خانم نقاش زرگران در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی» به چهار سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره عیناً توسط دادگاه تجدیدنظر تائید می‌شود. وی از تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۹۲ در بند نسوان زندان اوین در حال سپری کردن حکم می‌باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.