دست‌کم ۳ زندانی در زندان رجایی شهر کرج به دار آویخته شدند

از ۱۰ زندانی منتقل شده به سلولهای انفرادی زندان رجایی‌شهر کرج جهت اجرای حکم اعدام، دست‌کم سه تن از این زندانیان روز جاری در این زندان به دار آویخته شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، روز چهارشنبه حکم اعدام دست‌کم سه تن از زندانیان منتقل شده به سلول انفرادی، در زندان رجایی‌شهر کرج اجرا شد.

هویت سه زندانی اعدام شده احراز شده عبارت است از:

۱- محسن خان محمدی /متهم به قتل
۲- مهدی با نام خانوادگی نامشخص /متهم به قتل
۳- یک شهروند تبعه افغانستان /متهم به قتل

در این میان، سه زندانی موفق شدند با کسب رضایت اولیای دم از طناب دار نجات پیدا کنند. یک زندانی نیز با گرفتن مهلت برای تهیه مبلغ دیه با سه زندانی فوق به بندهای خود بازگشت.

از سرنوشت زندانیان دیگر تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست بنابراین افزایش تعداد اعدام شدگان محتمل است.

این زندانیان روز دوشنبه ۲۸ تیرماه جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی منتقل شدند و روز گذشته آخرین ملاقات‌ها انجام شده بود.

یکی از اعضای خانواده «محسن خان محمدی» یکی از اعدام شدگان متهم به قتل در روز جاری درباره کلیت پرونده این زندانی گفت: “محسن متولد سال ۶۷ بود. وی در یک نزاع خیابانی بر سر پارک کردن ماشین به همراه برادرش با مقتول درگیر شدند و همه چیز آنقدر سریع روی داد. که حتی خانواده مقتول نتوانستند بفهمند چاقو در دست چه کسی بوده است.”

وی در ادامه درمورد روند پرونده و صدور حکم نیز خاطرنشان کرد: “نهایتا پس از طی شدن بازجویی و روند اداری در تاریخ ۴ خرداد ۹۳ در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر زاده رای دادگاه مبنی بر حکم اعدام برای محسن متهم ردیف اول پرونده صادر شده بود. که امروز با عدم رضایت اولیای دم حکم او اجرا شد.”

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.