جنگل‌های ایران تا ۳۰ سال آینده به کلی از بین می‌روند

رئیس انجمن جنگلبانی ایران معتقد است که جنگل های ایران تا ۳۰ سال بعد به کلی از بین می روند و حتی اگر بخواهیم سختگیرانه تر بگویم، جنگل های ایران خیلی وقت است که از بین رفته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فردا نیوز: شاید برای نخستین بار باشد که این روزها شاهد پخش تیزری از سوی سازمان جنگل ها و مراتع کشور در تلویزیون ایران باشیم. در این تیزر اطلاع رسانی از همه ما می خواهد در این روزهای گرم تابستانی که طبیعت خشک ایران در انتظار جرقه ای برای سوختن است باید هشیارانه تر در آن گام برداریم و چهار چشمی مراقب اندک درختان باقیمانده سرزمینمان باشیم. همه ما می توانیم برای گزارش آتش سوزی، تخریب، تجاوز به عرصه های طبیعی با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیریم.

اما مسئولان برای حفظ این طبیعت شکننده چه می کنند؟

گفته می شود از وسعت ۱۸ میلیون هکتاری جنگل های ایران در حال حاضر با در نظر گرفتن جنگل های دست کاشت چیزی حدود ۱۴.۲ میلیون هکتار از آن باقیمانده است. که جریان مخرب توسعه ناپایدار و تخریب و تجاوز برای تاسیس صنایع و گسترش کشاورزی صنعتی تاثیر بسیاری بر آن داشته است.

ایران دیگر جنگل ندارد

هادی کیادلیری رئیس انجمن جنگلبانی ایران معتقد است: “جنگل های ایران تا ۳۰ سال بعد به کلی از بین می روند و حتی اگر بخواهیم سختگیرانه تر بگویم، جنگل های ایران خیلی وقت است که از بین رفته است”.

وی این ادعای خود را اینگونه تصریح می کند که جنگل فقط درخت نیست. این خیلی مضحک است که فکر کنیم جنگل تنها درخت است.

قطع درختان

وی با اشاره به اینکه جنگل یک اکوسیستم است و حیات وحش از عوامل اصلی تشکیل آن است گفت: “اگر به درختزارهای ایران سری بزنید می بینید دیگر هیچ خبری از حیوانات نیست”.

کیادلیری اظهار کرد: “بنابراین تعریف، دیگر جنگلی در شمال و غرب کشور ما باقی نمانده است”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.