طلب مزدی کارگران معدن البرز شرقی وارد چهارمین ماه شد

 تعدادی از کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی گفته‌اند، علیرغم پرداخت یک ماه از معوقات مزدی آنان همچنان معوقات مربوط به ماه‌های اردیبهشت، خرداد وتیر سال جاری به همراه عیدی و پاداش پایان ۹۴ آنها هنوز پرداخت نشده است. این درحالیست که کارفرمای این واحد معدنی برای جلوگیری از اعتراض کارگران مرتباً وعده پرداخت مطالبات معوقه کارگران را می‌دهد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، منابع کارگری در معدن زغال سنگ «البرز شرقی» از پرداخت یک ماه از مجموع ۴ ماه معوقات حقوقی حدود هزارو ۴۰۰کارگر این واحد معدنی خبر می‌دهند.

منابع کارگری در معدن زغال سنگ البرز شرقی می‌گویند: “طی چند سال گذشته کارفرمای این واحد معدنی به دلیل ناتوانی‌های مالی توان پرداخت به موقع دستمزد کارگران و سایر هزینه‌های معدن را نداشت اما به تازگی با تامین شدن منابع مالی یک ماه از معوقات مزدی آنها روز گذشته(ششم مرداد) پرداخت شده است”.

به گفته منابع کارگری هم‌اکنون در این واحد معدنی حدود هزارو ۴۰۰ کارگر رسمی قدیمی و قرارداد موقت باسابقه کار می‌کنند که پس از دریافت معوقات مزدی فرودین ماه سال جاری هنوز بابت مزد اردیبهشت، خرداد و تیر ماه بستانکار هستند.

همچنین گفته می‌شود کارفرمای معدن البرز شرقی هم‌اکنون بابت حق بیمه معوقه این کارگران به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی مدعی هستند صرفنظر از آنکه تشدید مشکلات اقتصادی در بروز وضعیت نامناسب کنونی بی‌تاثیر نبوده است اما در عمل نمی‌توان تاثیر نوع مدیریت این واحد معدنی را نیز در بروز مشکلات کنونی بی‌تاثیر دانست.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.