انتقال ابوالقاسم فولادوند از زندان رجایی شهر به بیمارستان

روز جمعه هشتم مردادماه، ابوالقاسم فولادوند، زندانی سیاسی محبوس در رجایی شهر، به صورت اورژانسی به بیمارستان هزارتخت خوابی منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ابوالقاسم فولاوند، زندانی سیاسی که از بیماری های مختلفی رنج می برد، روز جمعه هشتم مرداد ماه، در پی وخامت حال به صورت اورژانسی از زندان رجایی شهر به بیمارستان هزارتخت خوابی انتقال یافته است.

گفتنی است که وی از زمان بازداشت تا کنون علیرغم ابتلا به بیماریهاى قلبى، دیسک کمر، از رسیدگى هاى پزشکى و درمانى محروم بوده، در پی عدم موافقت دادیاری زندان و رئیس زندان، از اعزام وی برای درمان به بیمارستان جلوگیری شده است.

ابوالقاسم فولادوند، از زندانیان سیاسی دهه ۶۰، در ٢١ خرداد ١٣۹٢ به همراه فرزند ۱۷ ساله اش از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ٢۴٠ اوین منتقل شد. فرزند وی پس از شش ماه بازجویی و حبس در زندان اوین، سرانجام در دادگاهی با قرار وثیقه یک میلیونی آزاد می گردد.

ابوالقاسم فولادوند، در تاریخ ٢٣ بهمن ۹٢، در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضى صلواتى با حضور وکیل تسخیرى و بدون حضور هیئت منصفه محاکمه و به اتهام «بغی از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق»، «توهین به رهبری» و «اخلال در نظم عمومی» به جمعا ۱۸ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

گفتنی است که این زندانی سیاسی مدت یک سال و شش ماه نیز در دههٔ ۶۰ در زندانهای جمشیدیه و قزل‌حصار به سر برده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.