انتقال دیمیتروف کامبیز، زندانی یونانی به بیمارستان

شب گذشته در پی وخیم شدن وضعیت جسمانی دیمیتروف کامبیز، استاد اقتصاد دانشگاه آتن، بهداری زندان اوین دستور انتقال سریع وی را به بیمارستان صادر کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دیمیتروف کامبیز، دیمیتروف کامبیز استاد اقتصاد دانشگاه آتن و سرمایه‌دار یونانی در پی به وخامت گرویدن وضعیت جسمانی به بیمارستان خارج از زندان منتقل‌شده است.

این زندانی یونانی که پیش‌تر به مدت یک ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین و زیر نظر وزارت اطلاعات تحت بازجویی بوده است و در تاریخ هفتم مردادماه به بند هشت زندان اوین منتقل‌شده است.

لازم به ذکر است، تارنگار حقوق بشر در ایران، روز گذشته در خبری بازداشت این سرمایه‌دار یونانی را هفتم مردادماه اعلام کرده بود که لازم است بابت این اشتباه از خوانندگان محترم عذرخواهی کند.

وزارت اطلاعات، این استاد دانشگاه و سرمایه‌دار یونانی که به دعوت بانک مرکزی ایران جهت عقد قرارداد جدید تجاری به ایران سفرکرده بوده است را به دلایل نامعلوم در فرودگاه امام خمینی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و به مدت یک ماه تحت بازجویی قرار داده بودند.

لازم به توضیح است در زمان تحریم ایران توسط جامعه جهانی این سرمایه‌دار یونانی که دارای کشتی‌های تجاری و باری است، کمک فراوانی را جهت دور زدن تحریم‌ها و ارسال اجناس مورد تحریم به ایران انجام داده است.

این زندانی تبعه یونان از بیماری‌های سرطان معده و خونریزی روده رنج می‌برد و نیازمند رسیدگی پزشکی و مصرف داری مداوم است؛ اما تاکنون مسئولین زندان اوین از هرگونه رسیدگی به این زندانی سرباز زده‌اند و در حال حاضر به دلیل ازدحام جمعیت در این زندان و نبود تخت کافی بر روی زمین می‌خوابیده است.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.