موج بازداشت شهروندان کرد/ بی‌خبری از بازداشت‌شدگان

طی ماه‌های اخیر نیروهای امنیتی دست به بازداشت شهروندان کرد در شهرهای مختلف زده‌اند.

موج بازداشت و احضار شهروندان کرد در شهرهای کردنشین ایران همچنان رو به افزایش بوده، به‌طوری‌که بخش آمار تارنگار حقوق بشر در ایران تنها در دو ماه گذشته بازداشت بیش از ۵۰ تن از شهروندان کرد را ثبت و منتشر کرده است.

روز دوشنبه چهارم مردادماه سال جاری «سیامک دهبکری» پس از بازگشت از کردستان عراق و به هنگام دیدار با یکی از بستگان خود، توسط نیروهای امنیتی به همراه ضرب و شتم بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

اواخر تیرماه نیز «ناصر ویسی» فعال سیاسی کرد، پس از بازگشت به ایران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل و تا لحظه تنظیم خبر هیچ اطلاعی از وی در دست نیست.

همچنین در روزهای پایانی تیرماه نیروهای امنیتی در استان کرمانشاه به اتهام «همکاری با احزاب کردی» دست به بازداشت ۹ تن از شهروندان کرد زدند که اسامی هفت تن از آن‌ها «محمود صباحی، نجیم خدادای، جمشید شریفی‌آزاد، هوشیار نمامی، عنایت رمضانی، جهانبخش نمامی و شمس‌الله مرادی» می‌باشد. بازداشت‌شدگان پس از بازداشت به زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل‌شده‌اند.

در تاریخ ۱۱ خردادماه سال جاری نیز یکی دیگر از شهروندان کرد به نام «علی دلاوری» بازداشت می‌شود. علیرغم پیگیری‌های خانواده این زندانی تاکنون موفق به کسب اطلاعی از وی نشده‌اند.

تمامی این شهروندان کرد از حتی حق تماس و یا تسخیر وکیل را تاکنون نداشته‌اند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.