دو هزار روز از حبس غیرقانونی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد گذشت

در حالی دو هزار روز از حصر غیرقانونی سه تن از معترضین به انتخابات سال ۸۸ می‌گذرد که این زندانیان همچنان در وضعیت بلاتکلیف در حبس خانگی به سر می‌برند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به‌طور غیرقانونی و بدون طی شدن روند قانونی وارد دوهزارمین روز از حبس شده‌اند و تاکنون هیچ نهادی به‌طور رسمی به وضعیت این سه تن رسیدگی نکرده است.

حسن روحانی، رئیس دولت که با وعده رسیدگی به وضعیت حصر قدرت را به دست گرفت، پس از گذشت سه سال هیچ اقدامی عملی انجام نداده است.

در همین رابطه زهرا موسوی، دختر میرحسین و رهنورد در یادداشتی کوتاه به مناسبت دو هزارمین روز حصر یادداشتی را منتشر کرده است.

وی در این یادداشت آورده است: «حالا ۲۰۰۰ روز شد حصر و ما ناظران اهتزاز روح در خانه اختریم. برای عزیزان ما که متصل به لطف الهی‌اند و مصمم و متوکل به خدا البته زمان‌گونه دیگری تعریف می‌شود و به‌راستی‌که زمان با مفهوم عمیقش چقدر نسبی است.»

وی ادامه می‌دهد: «این عدد اما خود گویاست. به‌قدری این ظلم و بی‌قانونی واضح هست که بدون کلام هم می‌توان فهمیدش. بین همگان سکوت‌هایی است، نگاه‌هایی‌ست، حرف‌هایی‌ست که بی‌کلام هم دنیای حرف در خود دارد… شاید اصلاً وقت‌هایی تنها مرور حجم شگفت‌آور اتفاقات و اینکه جان‌سخت آدمی از این هم می‌تواند گذر کند کافی است؛ و بعد می‌شود فکر کرد که در هرچه درد که هست گواراست نبودن در زمره ستمگران.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.