گزارشی از آخرین وضعیت پرونده ابراهیم عیسی پور، زندانی سیاسی محکوم به اعدام

ابراهیم عیسی پور، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، در پنجمین سال حبس در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، درخواست اعاده دادرسی، ابراهیم عیسی پور، زندانی سیاسی محبوس در زندان تبریز که به اعدام محکوم می باشد، از سوی دیوان عالی کشور رد شده است. این درحالی است که اعترافات تحت شکنجه تنها مدرک موجود در پرونده وی بوده و رأی دادگاه مهاباد با دخالت و اعمال فشار بازجویان پرونده بر قاضی صادر شده است.

ابراهیم عیسی پور اهل شهرستان سردشت در تاریخ ۱۶ تیر ۱٣۹۰، از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از یک ماه و نیم بازجویی و شکنجه در سلولهای انفرادی، به زندان مهاباد منتقل شد. سپس، این زندانی سیاسی پس چندین ماه حبس در زندان مهاباد به زندان ارومیه انتقال یافت.

وی در یک پرونده مشترک با سیروان نژاوی در تاریخ ۲٣ فرودین ۱٣۹۱، از سوی دادگاه انقلاب شهر مهاباد به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد به اعدام محکوم شد که این حکم در شعبه ٣۱ دیوان عالی کشور تأیید و به اجرای احکام زندان ارومیه ابلاغ شد.

این زندانی سیاسی به همراه پنج تن دیگر از زندانیان سیاسی به نام های سیروان نژاوی، سامان نسیم، على افشارى، حبیب الله افشارى و یونس آقایان، در اواخر بهمن ماه سال ۹۳، جهت اجراى حکم اعدام از بند ١٢ زندان ارومیه به مکان نامعلومى منتقل شد. پس از شش ماه بی خبری مشخص شد که ابراهیم عیسی پور و سیروان نژاوی به زندان تبریز منتقل شده و روز یکشنبە هجدهم مردادماە ١٣٩۴، حکم اعدام سیروان نژاوی در زندان تبریز به اجرا درآمده است.

ابراهیم عیسی پور هم اکنون در زندان مرکزی تبریز با حکم قطعی اعدام نگهداری می شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.