احضار مجدد فعالان صنفی آسفالت طوس به دادگاه

رئیس انجمن صنفی کارگران چادرملو (شرکت آسفالت طوس)، از احضار مجدد جمعی از فعالان صنفی این واحد خبر داد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل ازایلنا،«اکبر علیپور»، رئیس انجمن صنفی کارگران چادرملو (شرکت آسفالت طوس)، از احضار خود و چند تن دیگر از فعالان صنفی این واحد خبر داد.

به گفته علیپور، صبح امروز احضاریه‌ای دریافت کرده است که در ذکر شده باید هجدهم شهریور ماه به شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان یزد مراجعه کند.

علیپور با بیان این که برای چند تن دیگر از فعالان چادرملو نیز احضاریه مشابه فرستاده شده و درعین حال هیچ اطلاعی از علت این احضار نداریم، افزود: در فرم احضاریه، در محل علت احضار، «شکایت شرکت آسفالت طوس» ذکر شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در ماجرای سال ۹۳ برای چند تن از کارگران چادرملو پرونده قضایی ساخته شد و پس از آن در سال ۹۴ همه به جز ۵ نفر تبرئه شدیم و در نهایت آن ۵ نفر هم حکم تعلیقی گرفتند، دلیل این احضار مجدد سوال برانگیز است.

رئیس انجمن صنفی کارگران چادرملو در پایان با انتقاد از برخورد قضایی با فعالان صنفی گفت: در شرایطی که در انجمن صنفی چادرملو به دنبال احقاق حقوق بیش از دو هزار کارگر این واحد هستیم، این نوع برخوردها با فعالانی که مطالبات صنفی دارند و این مطالبات را به شیوه قانونی پیگیری می کنند به هیچ وجه درست و پسندیده نیست.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.